پرده سینما

زندان «رستگاری در شائوشنک» جاذبه گردشگری شد

پرده سینما








رستگاری در شائوشنک: مورگان فریمن و تیم رابینززندان محل فیلمبرداری فیلم معروف رستگاری در شائوشنک به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. به گزارش ایسنا، زندان بزرگ ایالت اوهایو که در سال 1886 ساخته شد و در سال 1994 محل فیلمبرداری فیلم معروف رستگاری در شائوشنک بود، در سال گذشته بیش از هشتاد هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

این ساختمان بزرگ تا سال 1990 همچنان به عنوان یک زندان استفاده می‌شد و قرار بود برای احداث پارکینگ تخریب شود، اما در سال 1994 با رقم یک میلیون دلار توسط انجمن حفظ و نگهداری منسفیلد خریداری شد تا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود. دیوارهای اطراف این زندان عظیم بیش از 6 متر ارتفاع و نزدیک به دو متر ضخامت دارند و طول آن به بیش از 250 یارد می‌رسد.قرار است این ساختمان عظیم که در ایالت اویاهو قرار دارد، طی شش ماه آینده مرمت و بازسازی شود و دکورها و تزئینات بیشتری به آن اضافه شود.

رستگاری در شائوشنک یک فیلم درام رازآلود جنایی به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، محصول سال ۱۹۹۴ است که به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود. این فیلم براساس داستان کوتاهی از استفن کینگ به نام «ریتا هیروث و رستگاری در شائوشنک» ساخته شده است. در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ این فیلم نامزد هفت اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین ویرایش فیلم، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری بود، اما موفق به کسب هیچ‌یک نشد.


 تاريخ ارسال: 1393/6/12
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>استوارسوم علی حقگو:

رِد (مورگان فیمن): هی مرد... داری از چی حرف می زنی؟ / اندی (تیم رابینز): امید دوست من ... / رِد: اما چیز خطرناکیه و می تونه یه مرد رو نابود کنه؟ /اندی: نه دوست من، امید چیز خوبیه و چیزهای خوب هیچوقت ازبین نمی رن. اینو یادت باشه...

1+0-

جمعه 14 شهريور 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.