پرده سینما

بیست‌و چهارمین قسمت جیمز باند دسامبر کلید می‌خورد

پرده سینما


 

 






 

دانیل کریگجدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن و هیجانی جیمز باند به کارگردانی سام مندز از ششم دسامبر کلید می‌خورد. به گزارش ایسنا، بیست و چهارمین قسمت از سری فیلم‌های محبوب جیمز باند در حالی در ماه پایانی 2014 مقابل دوربین می‌رود که دنیل کریگ برای چهارمین‌بار در نقش مامور 007 بازی می‌کند.

فیلمنامه قسمت جدید جیمز باند را که هنوز نامی برای آن درنظر گرفته نشده است، جان لوگان بر عهده داشته است و نیل پرویس و رابرت وید نیز آن را بازنویسی کرده‌اند.

قسمت قبلی از این مجموعه فیلم در سال 2012 با عنوان سقوط آسمانی به کارگردانی سام مندر و با حضور کریگ مامور 007 و خاویر باردم در نقش منفی با فروش 1.1 میلیارد دلار در سطح جهان به پرفروشترین فیلم در این مجموعه بدل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی بود که در این کشور به فروشی بیش از 100 میلیون پوند دست یافت.

سقوط آسمانی همچنین جوایز متعددی دریافت کرد از آن جمله می‌توان به جایزه بافتا بهترین موسیقی فیلم و بهترین فیلم بریتانیایی و همچنین نامزدی در پنج بخش اسکار اشاره کرد که در نهایت در دو بخش بهترین تدوین صدا و بهترین ترانه اصلی موفق به دریافت این جایزه شد.

سری فیلم‌های جیمز باند با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار، در جایگاه دوم سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه فیلم‌های هری پاتر قرار دارد. تا کنون شش بازیگر در قالب جیمز باند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شروع سری فیلم‌های جیمز باند از سال 1962 کلید خورد و تا اکران جدیدترین قسمت آن در سال 2012 ادامه داشت. البته بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ وقفه‌ای شش ساله در ساخت این فیلم‌ها به وجود آمد.

 


 تاريخ ارسال: 1393/6/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.