پرده سینما

فروش رؤیایی دیزنی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

دیزنیکمپانی فیلمسازی «والت دیزنی» در سال ۲۰۱۴ میلادی از فروش گیشه‌اش، درآمدی چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری به‌دست آورد. به گزارش ایسنا، استودیوهای فیلمسازی «دیزنی» اعلام کردند درآمدشان از گیشه سینماهای محل اکران محصولات این کمپانی تا ۲۹ دسامبر، بالغ بر چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار بوده است. دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از این مبلغ از گیشه بین‌المللی و یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار متعلق به سینماهای آمریکای شمالی بوده است.

این دومین سالی است که فیلم‌ها و انیمیشن‌های «دیزنی» بیش از چهار میلیارد دلار در سرتاسر کشورهای جهان فروش داشته‌اند. این رقم در سال گذشته میلادی به چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار هم رسیده بود. «نگهبانان کهکشان»، «ملفیسنت» و «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» سه اثر این استودیو بودند که هریک بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سطح جهان فروختند.

به گزارش اسکرین دیلی، اما پدیده سال ۲۰۱۴ «دیزنی» انیمیشن محبوب «منجمد» بود که در گیشه بین‌المللی ۷۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت و عنوان بزرگ‌ترین انیمیشن و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از آن خود کرد. اخیراً هم اعلام شد «منجمد» پس از «گرگ وال‌استریت» جدید‌ترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» دومین فیلم محبوب دانلودکنندگان غیرقانونی شده است. در این انیمیشن که پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی «دیزنی» است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده، بازیگرانی نظیر «کریستن بل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروف» صداپیشگی کرده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1393/10/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.