پرده سینما

بیش از هزار فیلم به جشنواره وارش رسید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وارشدبیر جشنواره فیلم کوتاه وارش مازندران از ارسال یک‌هزار و ۲۹ فیلم برای جشنواره وارش در مازندران توسط ۶۰۰ فیلم‌ساز خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست دبیرخانه جشنواره افزود: کشف استعدادهای نو در تولید فیلم کوتاه، توجه و ترغیب فیلمسازان به موضوعات آیینی، دینی و فرهنگ عامه، تلاش برای احیای موضوعات فرهنگی با پیشینه‌های تاریخی و فرهنگ بومی، توجه به موضوعات مشترک میان اقوام ایران و کشورهای حوزه میراث مشترک و احیای ارتباط مؤثر و دوسویه میان فیلمسازان ایران و پدیدآورندگان آثار سینمایی کشورهای حاشیه دریای خزر به‌عنوان اهداف جشنواره بین‌المللی فیلم وارش مطرح شده است.

وی افزود: در بخش ملی، فرهنگ عامه، ویژه، میراث مشترک اقوام حاشیه دریای خزر و جنبی به برگزیدگان و در بخش بین‌الملل به شش برگزیده قریب به ۵۰۰ میلیون ریال جایزه اهدا می‌کند که این جوایز در بخش بین‌الملل به‌صورت دلار خواهد بود.

وی گفت: بخش اصلی جشنواره که با محوریت فرهنگ عامه برگزار می‌شود، اختصاص به فیلم‌های کوتاهی دارد که فیلمسازان کشورمان با موضوعات مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی تولید کرده‌اند. فیلم‌هایی که آداب و رسوم، باور‌ها، افسانه‌ها و آیین‌های اصیل مردم ایران زمین را دستمایه تولید قرار داده‌اند.

به گفته ابراهیمی، بخش جنبی جشنواره نیز همه ساله به یکی از استان‌های کشور اختصاص دارد که میهمان جشنواره وارش هستند و امسال در بخش جنبی آثار منتخب فیلمسازان استان کردستان با موضوع آزاد و غیررقابتی به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بخش ویژه و بین‌الملل جشنواره فیلم وارش اختصاص به میراث مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر دارد که در تولیدات خود مؤلفه‌های مشترک مذهبی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی را مورد توجه قرار داده‌اند و این رویداد سینمایی کشور قرار است در هشتمین دوره برگزاری، در کنار توجه به تولیدات ملی در عرصه فیلم کوتاه، میزبان فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای مازندران نیز باشد. وی گفت: با توجه به تقارن برگزاری هشتمین جشنواره فیلم وارش با هفته وحدت، جایزه صلح و دوستی با محوریت پیامبر اکرم (ص) در بخش ویژه مورد لحاظ قرار گرفته است.


 تاريخ ارسال: 1393/10/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.