پرده سینما

تورج اصلانی به خواسته‌اش رسید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تورج اصلانیتورج اصلانی گفت: دوست داشتم «جینگو» اولین‌بار در ایران اکران عمومی شود. به گزارش ایسنا، فیلم «جینگو» چند روزی است در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است، تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی «جینگو» در این ‌باره مطرح کرد: «اکران‌های این گروه سینمایی فارغ از این‌که چه بار مالی خواهد داشت، بهترین اتفاق برای جلوگیری از فرار استعدادهای این کشور است. با همین نگرش و با تداوم این گروه سینمایی کمتر برای فیلمسازان بهانه‌ای هست که بگویند فیلم‌های ما نمایش داده نمی‌شود، چرا که فیلم‌های خاصی است.»

او ادامه داد: «این گروه سینمایی سلیقه جدیدی را به سینمای ایران اضافه کرده است و مخاطبانی که به دیدن این فیلم‌ها می‌روند نیز نشان دادند که قطعاً ما مخاطبانی با فهم بسیاری داریم و در تمام این سال‌ها تصمیم‌گیری مدیران به‌جای مردم که آن‌ها از فیلم‌های خاص استقبال نمی‌کنند، اشتباه بوده است. سلیقه مردم به‌روز شده است و فیلم‌های این گروه سینمایی، اگر فیلم‌های پرستاره‌ای نیستند به‌جای آن فیلم‌های پرمغزی هستند.»

اصلانی در پاسخ به این پرسش که در روزهای اولیه اکران فیلمش استقبال مردم را چطور ارزیابی کرده است؟ گفت: «در این چند روز من سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم را بیشتر از نظر کیفی و فنی بررسی کردم که همه آن‌ها قابل قبول بود و استقبال مردم هم خوب است اما گروه هنر و تجربه می‌تواند با تبلیغات بیشتر زمینه مطرح شدن، فیلم‌ها را فراهم کند. اگر این گروه سینمایی تبلیغات محیطی را در اختیار داشت، می‌توانست گروه بیشتری از مردم را متوجه اکران‌ها کند و در حال حاضر من در طریق فضاهای مجازی روی تبلیغات فیلم مانور می‌دهم. فکر می‌کنم «جینگو» نیز مثل فیلم «ماهی و گربه» قابلیت دیده شدن در سطح وسیع را دارد و خوشحالم که فیلم ارزشمندی مثل «ماهی و گربه» مورد استقبال مردم قرار گرفت و ما مخاطبان اگاهی داریم که نیاز دارند تا فیلمسازان این گروه را بیشتر بشناسند و بهتر است بیشتر بر روی تبلیغات متمرکز شویم.»

اصلانی افزود: «همیشه فیلم‌هایی که به‌عنوان مدیر فیلمبرداری در آن‌ها حضور داشته‌ام به‌واسطه حضور و درخششان در خارج از کشور مطرح می‌شدند و بعد به ایران می‌آمدند. اما به‌عنوان نخستین تجربه ساخت فیلم بلند دوست داشتم که فیلم ابتدا در ایران اکران شود و بعد جشنواره‌های خارجی را تجربه کند و در یک فضای کاملاً قانونی فیلم نمایش داده شود. پروانه نمایش این فیلم مدتی است که صادر شده است و بعد از نمایش در ایران، حضورهای بین‌المللی آن هم آغاز خواهد شد و امیدوارم موفقیت‌های خوبی داشته باشد.»

او ادامه داد: «فکر می‌کنم نیاز است تا اکران‌های فیلم‌های گروه هنر و تجربه باشکوه‌تر برگزار شود و مثلاً همزمان با نخستین اکران فیلم مراسم حضور عوامل و معرفی فیلم صورت بگیرد تا در روزهای بعد مردم با آگاهی بیشتری به دیدن فیلم بروند. به هر حال فیلم‌های این گروه سینمایی به‌گونه‌ای ساخته شده است که پول یک قطره نفت نیز در پروسه ساختشان مصرف نشده است و تمامی آن‌ها بخش خصوصی است و با هزینه ساخت این فیلم‌ها می‌شد، کار تجاری پررونقی کرد اما قطعاً علاقه همیشگی ما به هنر است و با تمام وجود فیلم‌هایمان را تولید می‌کنیم و فکر می‌کنم این تولیدکنندگان نیاز به احترام بیشتری دارند.»

 «جینگو» در خانه هنرمندان، پردیس آزادی و دیگر سینماهای گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/10/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.