پرده سینما

«لوک بسون»، رئیس داوران جشنواره پکن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لوک بسون«لوک بسون» کارگردان سر‌شناس فرانسوی به‌عنوان رئیس هیئت داوران جشواره بین‌المللی فیلم پکن در چین معرفی شد. به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ آوریل با حضور «لوک بسون» کارگردان معروف فرانسوی در رأس هیئت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی برگزار می‌شود. جشنواره فیلم پکن سال گذشته با حضور «جان وو» کارگردان هنگ‌کنگی در مقام ریاست هیئت داوران برگزار شد و در‌‌نهایت فیلم «Siddarth» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد و «وونگ کاروای» نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «استاد بزرگ» از آن خود کرد.

کشور چین به‌عنوان دومین بازار بزرگ جهان پس از هالیوود نام‌های بزرگی را به سمت خود جذب کرده است، به‌طوری‌که سال گذشته چهره‌هایی چون «الیور استون»، «آلفونسو کوآرون»، «جیمر کامرون» و «کیانو ریوز» در این رویداد سینمایی حضور یافتند. این کارگردان فرانسوی در سال ۱۹۹۴ با ساخت فیلم «حرفه‌ای» (لئون) با بازی «ژان رنو» و «ناتالی پورتمن» به اوج شهرت رسید و از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «آبی بزرگ»، «آخرین نبرد»، «مترو» و «نیکیتا» اشاره کرد.

«بسون» در سال ۲۰۱۳ فیلم «مالاویتا» را که اقتباسی از کتاب «رفقای بد» نوشته «تونینو باناکویستا» است با بازی بازیگرانی چون «رابرت دنیرو»، «تامی لی جونز» و «دایانا آرگون» مقابل دوربین برد که داستان آن درباره یک خانواده تبهکار به نام «مانزونی» است که به‌منظور انجام یک برنامه حفاظتی به فرانسه می‌روند و سعی می‌کنند تا خود را با شرایط جدید وفق دهند، اما عادت‌های آنان موجب بروز حوادثی می‌شود.

«لوسی» جدید‌ترین ساخته «لوک بسون» است که پس از فیلم «زندگی پای» ساخته «آنگ لی»، بزرگ‌ترین پروژه سینمایی هالیوود ساخته شده در کشور تایوان محسوب می‌شود‌ و در آن «مورگان فریمن»، بازیگر کهنه‌کار هالیوود در کنار «اسکارلت جوهانسون» ایفای نقش کرده‌اند، این فیلم عملکرد بسیار موفقی در گیشه سینماهای چین داشت. چنان‌که اشاره شده، جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ آوریل در چین برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/10/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.