پرده سینما

چاپ آخرین یادگاری «مرتضی احمدی»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرتضی احمدیویراست تازه «فرهنگ بروبچه‌های ترون» (کلمه‌های ویژه‌، واژه‌ها، ‌ اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های تهرانی‌) اثر مرتضی احمدی منتشر شد. به گزارش ایسنا‌، مرتضی احمدی که به‌تازگی از دنیا رفته در یادداشتی بر این کتاب می‌نویسد: «زبان تهرانی زبانی است جذاب و شیرین و همه‌پسند و همه‌گیر که در این شصت هفتاد سال اخیر به همه‌جا نفوذ کرده و در آینده نیز به نفوذش می‌افزاید و به همه‌جا سرک می‌کشد. اگر این حرکت تداوم خود را حفظ کند - که می‌کند - شاید صد الی صد و پنجاه سال دیگر زبان تهران جایگزین سایر لهجه‌ها شود‌، اما خود بچه‌های تهران آن هنگام دیگر نیستند که برپایی امپراتوری زبان‌شان را جشن بگیرند.

من برای جمع‌آوری فرهنگ بروبچه‌های ترون به یاری حافظه‌ام متکی بودم و گپ زدن با بچه‌محل‌های هم‌سن و سالم و بچه‌های اصیل تهران و یادداشت کردن نکاتی که در گفته‌هایشان می‌یافتم. و امیدوارم که با این کار کمی از دین‌ام را به زادگاه‌ام ادا کرده باشم.»

ویراست دوم «فرهنگ بروبچه‌های ترون» در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان در انتشارات هیلا به چاپ رسیده است. مرتضی احمدی متولد سال ۱۳۰۳ در جنوب تهران، ۳۰ آذرماه امسال از دنیا رفت. او هنرمند دوست‌داشتنی عرصه‌های تئا‌تر، سینما، تلویزیون، دوبله و موسیقی بود که کتاب‌های ارشمندی نیز منتشر کرده است.


 تاريخ ارسال: 1393/10/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.