پرده سینما

کلینت ایستوود، نامزد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایستوودانجمن کارگردان‌های آمریکا DGA پنج نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان سال را اعلام کرد. به گزارش مهر و به نقل از یو. اس.‌ای. تودی؛ وس آندرسون، کلینت ایستوود، آلخاندرو ایناریتو، ریچارد لینک‌لیتر و مورتن تیلدام نامزدهای امسال انجمن کارگردانان آمریکا هستند. پاریس باکلای رییس این اتحادیه اسامی این نامزد‌ها را اعلام کرد و گفت: در سالی که پر از فیلم‌های عالی بود، اعضای انجمن کارگردانان آمریکا گروهی درخشان از فیلمسازان را انتخاب کرده است. این ۵ کارگردان الهام‌بخش و هنرمند نه تنها کارگردان‌های زیادی را با سبک‌ خودشان تحت تاثیر قرار داده‌اند، بلکه مردم جهان را نیز متوجه آثارشان کرده‌اند.

در این فهرست نامی از کارگردانان زن دیده نمی‌شود. لینکلیتر برای فیلم «بچگی» که به تازگی برنده جایزه گلدن گلوب شده بود، جای دارد. تیلدام برای «بازی تقلید» برای اولین بار نامزد دریافت این جایزه شده است. همچنین وس آندرسون نیز که برای «هتل بزرگ بوداپست» نامزد شده برای اولین بار نامزد دریافت این جایزه می‌شود. تیلدام با صدور بیانیه‌ای گفت: نمی‌توانم بگویم چقدر هیجانزده هستم. از اینکه کارگردان‌های پیشکوست من چنین افتخاری به من داده‌اند، به خودم می‌بالم، واقعا روی ماه راه می‌روم.

این در حالی است که کلینت ایستوود برای بار چهارم نامزد دریافت اینجایزه می‌شود. او برای «تک تیرانداز آمریکایی» این نامزدی را کسب کرده است. او این جایزه را برای «بچه میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ برد و «نابخشوده» در سال ۱۹۹۲ نیز این جایزه را نصیب او ساخت. او برای «رودخانه مرموز» در سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت این جایزه شده بود و در سال ۲۰۰۶ نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از این انجمن گرفت. ایناریتو برای سومین بار نامزد دریافت این جایزه شده است. او برای «بابل» در سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت این جایزه شده بود. و این جایزه را برای «بهترین کار» در سال ۲۰۱۲ برده بود.

با این حال فیلم «سلما» به کارگردانی آوا دوورنای و «دختر رفته» به کارگردانی دیوید فینچر از کارگردان‌هایی هستند که نبودن نامشان در این فهرست شگفتی آفرین شده است. در این میان انتخاب بهترین کارگردان از سوی این گروه همیشه به معنای انتخاب آن از سوی آکادمی اسکار نیست و در ۶۶ سال اخیر تنها پنج بار این دو برندگان یکسانی انتخاب کرده‌اند. نام برنده امسال در شصت و هفتمین سال برگزاری این مراسم در تاریخ ۷ فوریه اعلام می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/10/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.