پرده سینما

گوگل برای «سلما» سنگ‌تمام گذاشت!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

کلینتونگوگل، دیروز که روز مارتین لوترکینگ در تقویم آمریکا و روزی تعطیل است، لوگوی خود را به تصویر از راهپیمایی لوترکینگ اختصاص داد. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، آوا دوورنای کارگردان فیلم «سلما» با تشکر از گوگل برای اختصاص دادن تصویری از راهپیمایی مارتین لوترکینگ، نوشت: گوگل ممنون! برای درود به مارتین لوترکینگ و کمپین حق رأی سلما از شما ممنون. عالی بود.

دوورنای همچنین در کمپین مارتین لوترکینگ امسال نیز به‌صورت آنلاین شرکت کرد و نوشت: ما نیاز داریم ذهنمان را به سمت تغییر سوق دهیم. فکر نمی‌کنم که باید کوررنگی بگیریم بلکه باید رنگ را ببینیم و به آن احترام بگذاریم. تفاوت‌هایمان را ببینیم و به آن احترام بگذاریم. وقتی کسی به من می‌گوید من کوررنگی دارم و نمی‌توانم رنگی را ببینم، من به فکر فرومی‌روم چون کلی از زیبایی‌ها به این ترتیب از دست می‌رود.

فیلم «سلما» داستان کمپین مارتین لوترکینگ در سال ۱۹۶۵ و راهپیمایی او از سلما در آلاباما تا مونتگومری را بیان می‌کند. این راهپیمایی بزرگ برای کسب حق رأی سیاهان صورت گرفت. تصویر دیروز لوگوی گوگل نیز به همین تصویر اختصاص یافت. انتخاب نشدن این کارگردان زن سیاهپوست در میان نامزدهای رقابت ۲۰۱۵ اسکار با نقدهای زیادی روبه‌رو شد. در همین حال، بیل کلینتون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز خطاب به مردم گفت: اگر تا حالا نرفته‌اید «سلما» را ببینید، حالا بروید!

باراک اوباما نیز در شب اعلام اسامی نامزدهای اسکار، دست‌اندرکاران فیم «سلما» را برای روز بعد (جمعه) به کاخ سفید دعوت کرد و با آن‌ها به تماشای فیلم نشست. «سلما» در این آخر هفته موفق به فروش یازده و نیم میلیون دلاری شد و آمار فروش‌اش را به ۳۰ میلیون دلار در بازار داخلی رساند. کلینتون از ابراز میزان شادی و شورش از دیدن این فیم ابایی نکرد و گفت: من ایستادم و دست می‌زدم و با تمام وجود این فیلم را تشویق می‌کردم. چنین خروشی برای من، عحیب بود.

او افزود: «سلما» هرگز فراموش نمی‌شود. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفت: پنجاه سال پیش شماری از مردم شانس این را پیدا کردند تا در راهپیمایی عبور از پل ادموند پتوس عبور کنند. او گفت که برخاستن و در این رویداد حضور داشتن و نفس کشیدن در آن فضا یک شانس بود.


 تاريخ ارسال: 1393/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.