پرده سینما

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

رومن پولانسکی در دادگاه سال 1977به گزارش خبر آنلاین یک دادگاه استیناف در کالیفرنیا روز پنجشنبه درخواست تجدید نظر رومن پولانسکی، فیلمساز زندانی درمورد محکومیت غیابی خود را رد کرد. با رد درخواست فیلمساز صاحب نام، اکنون مقامات سوییس باید درمورد استرداد پولانسکی به آمریکا برای رسیدگی به پرونده‌ای که از 30 سال پیش تاکنون باز است، تصمیم بگیرند.

دادگاه استیناف کالیفرنیا روز پنجشنبه درخواستی مشابه از سوی سامانتا گایمر، قربانی پولانسکی را درباره بسته شدن پرونده رد کرد. مقامات قضایی آمریکا به دنبال استرداد پولانسکی از سوییس هستند تا به خاطر ارتباط غیرقانونی با دختری 13 ساله محکوم شود. او سال 1978 در همان روزی که قرار بود که حکم محکومیتش اجرا شود، از آمریکا به فرانسه گریخت و دیگر به این کشور بازنگشت.

پولانسکی 26 سپتامبر پارسال زمانی که برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد از جشنواره فیلم زوریخ به سوئیس سفر کرده بود، با حکم مقامات قضایی آمریکا بازداشت شد. او پس از حدود دو ماه با سپردن وثیقه 5/4 میلیون دلاری از زندان آزاد شد، اما از آن زمان تاکنون در کلبه شیک خود در تفریحگاه کوهستانی گشتاد در سوئیس در حبس خانگی است.

فوریه پیش پیتر اسپینوزا، قاضی دیوان عالی لس آنجلس تقاضای پولانسکی درباره برگزاری دادگاهش بدون حضور وی را نپذیرفت و گفت فیلمساز برنده اسکار باید به کالیفرنیا بازگردد. مقامات سوییسی سه هفته پیش اعلام کردند منتظر حکم دادگاه استیناف هستند. روح‌نگار فیلم جدید پولانسکی فوریه پیش بدون حضور وی در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد و خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را برای او به همراه داشت.

فیلمساز 77 ساله که هم شهروند فرانسه محسوب می‌شود و هم لهستان، در آمریکا با دو فیلم بچه رزماری و تریلر محله چینی‌ها به شهرت رسید و برای هر دو فیلم نامزد اسکار شد. پولانسکی برای فیلم تس هم نامزد اسکار بوده است.

او سال 2002 برای کارگردانی پیانیست برنده اولین و تنها جایزه اسکار خود شد، اما هریسن فورد به جای او جایزه را گرفت.

 

در همین رابطه بخوانید

جنایت و مکافات؛ وکلای مدافع پولانسکی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند

 کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

رومن پولانسکی گرفتار در بن بست، سکوت خود را شکست

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

درخواست در جشنواره کن برای آزادی پولانسکی!

سرنوشت پرونده پولانسکی به زودی مشخص می شود

پولانسکی آزاد شد؛ سوئیس درخواست استرداد فیلمساز زندانی به آمریکا را رد کرد

 پولانسکی همچنان تحت تعقیب است


 تاريخ ارسال: 1389/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.