پرده سینما

بازی فاسبندر در «استیو جابز» به کارگردانی دنی بویل

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

دنی بویل، کارگردان فیلمپس از ماه‌ها کشکمش بر سر ساخت و انتخاب بازیگران فیلمی درباره زندگی استیو جابز٬ رییس سابق کمپانی اپل، بالاخره فیلمبرداری این فیلم آغاز شد. به گزارش مهر و به نقل از بی‌بی‌سی، وبسایت سینمایی امپایر این فیلم با کارگردانی دنی بویل کارگردان بریتانیایی و سازنده «میلیونر زاغه‌نشین» و بازی مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت و کا‌ترین واترستون زندگی جابز را به تصویر می‌کشد.

فیلمنامه این فیلم که «استیو جابز» نام دارد را آرون سورکین براساس زندگی‌نامه بنیانگذار اپل به قلم والتر ایساکسون نوشته است. در فیلم به سه دوره‌ مهم زندگی جابز و مهم‌ترین تحولات کمپانی اپل پرداخته می‌شود. با اینکه اطلاعات چندانی درباره این فیلم منتشر نشده اما سورکین گفته است که سه اپیزود نیم ساعته زندگی جابز را در مقطع‌های مختلف زمانی مرور می‌کند. این سه مقطع که به‌نوعی سه رخداد مهم در جهان فناوری محسوب می‌شود حول محور معرفی مهم‌ترین محصولات اپل می‌چرخد؛ مکینتاش (۱۹۸۴)، نکست (۱۹۸۸) و آی‌پاد (۲۰۰۱).

فاسبندر نقش جابز جوان و میانسال را بازی می‌کند و روگن بازیگر نقش استیو ووزنیاک، شریک جابز و دیگر بنیانگذار اپل است. چهارشنبه ۲۸ ژانویه خبر دیگری طرفداران محصولات این کمپانی را خوشحال کرد و آن هم انتشار گزارش مالی تازه اپل و سود بیش از پیش آن بود. اسیتو جابز روز پنجم اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی در پی ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.


 تاريخ ارسال: 1393/11/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.