پرده سینما

شش فیلم روز دوم اکران کاخ جشنواره

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

«خداحافظی طولانی»، «زندگی پنهان»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «حکایت عاشقی»، «خانه دختر» و «موقت» ۶ فیلمی که در دومین روز از جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره روی پرده می‌رود. به گزارش مهر، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، دومین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است. در این روز و در برج میلاد ۶ فیلم سینمایی برای اهالی رسانه اکران می‌شود.

اولین فیلم سینمایی که امروز در برج میلاد روی پرده می‌رود «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن است. «خداحافظی طولانی» عاشقانه‌ای در فضای کارگری و صنعتی‌ است و قصه مردی‌ را روایت می‌کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیان‌اش هنوز به‌عنوان مجرم نگاهش می‌کنند. مرد که درگیر یک رابطه عاطفی است برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند. سعید آقاخانی، ساره بیات، میترا حجار و نادر فلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در بخش سینما حقیقت، مستند «زندگی پنهان» به کارگردانی دلاور دوستانیان ساعت ۱۲: ۴۵ در محل برج میلاد نمایش داده می‌شود. این مستند درباره گونه‌ای از دوزیست‌های نادر در ایران است.

«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند سومین فیلم از جدول روز دوم فیلم فجر در برج میلاد است، این فیلم اولین ساخته سینمایی وحید جلیلوند است که در بخش «نگاه نو» حضور دارد و ساعت ۱۴ روی پرده می‌رود. در خلاصه داستان «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» آمده است: یک آگهی غیرمتعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد. دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می‌دهد اما... نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری‌نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده و وحید جلیلوند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده نیز امروز ساعت ۱۶: ۳۰ در محل برج میلاد روی پرده می‌رود، این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «حکایت عاشقی» داستان قصه عشق یک خبرنگار ایرانی به یکی از بازماندگان بمباران شیمیایی حلبچه است. بهرام رادان، شیلان رحمانی، قطب‌الدین صادقی، بهمن زرین‌پور، شوان اتوف، ماندانا ممهد، کیمیا مرادیان، ژیار محمدزاده، بیتا هدایتی، دیلان دیاکو قادری، هلیا نوخاصی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی عصر امروز ساعت ۱۹ در محل برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روی صحنه می‌رود. این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «خانه دختر» داستان مردی به‌نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زود‌تر از محله و نگاه سنگین مردمان‌اش فرار کند. تهیه‌کنندگی این فیلم را محمد شایسته بر عهده دارد و پرویز شهبازی فیلمنامه آن را نوشته است. در این فیلم بازیگرانی چون حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، رؤیا تیموریان، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیرعلی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌ شاه‌حسینی و... حضور دارند.

اما آخرین فیلمی که در روز دوم جشنواره فیلم فجر برای اهالی مطبوعات در کاخ جشنواره نمایش داده می‌شود، «موقت» به کارگردانی امیر عزیزی در ساعت ۲۱ است. این فیلم در بخش «هنر و تجربه» حضور دارد. پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی و بابک کریمی در این فیلم حضور دارند. در خلاصه داستان فیلم «موقت» آمده، خانواده‌ای همزمان با اسباب‌کشی و جابه‌جایی خانه‌شان ناخواسته درگیر ماجراها و مشکلاتی می‌شوند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.