پرده سینما

مستند چهره‌نگاری «محمدعلی جمالزاده» در مرحله تدوین قرار گرفت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

تصویر محمدعلی جمالزلدابا پایان یافتن تصویربرداری فیلم مستند فارسی شكر است به كارگردانی محسن سوهانی و تهیه‌كنندگی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، این اثر در مرحله تدوین، صداگذاری و جلوه‌های ویژه قرار گرفت.

به‌ گزارش روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این مستند، زندگی، اندیشه و آثار محمدعلی جمالزاده نویسنده و مترجم معاصر ایرانی در گفت و گو با چهره‌هایی چون دكتر محمدعلی اسلامی ندوشن- علی دهباشی- محمد گلبن- دكتر حسین پاینده و... به تصویر كشیده شده و از مجموعه منابع صوتی و تصویری موجود درباره‌ی وی، با جلوه‌های ویژه‌ی خاص بهره گرفته شده‌ است. ضمن اینكه فیلم، خط سیر طنزآمیزی را نیز در خیابان جمالزاده تهران دنبال می‌كند.

برپایه این گزارش، محمدعلی جمالزاده را پدر داستان كوتاه زبان ‌فارسی و آغازگر سبك واقع‌گرایی در ادبیات فارسی می‌دانند. وی نخستین مجموعه داستان‌های كوتاه خود را با عنوان «یكی‌ بود، یكی‌ نبود» در سال 1300 خورشیدی در برلین منتشر كرد. داستان‌های جمالزاده ساده، طنزآمیز  و آكنده از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه است. وی در سال 1376 در 102 سالگی، در ژنو سوئیس درگذشت.

گفتنی است: عوامل اصلی تولید فیلم مستند فارسی شكر است عبارتند از:

پژوهشگر، نویسنده و كارگردان: محسن سوهانی، مشاور پژوهشی: علی دهباشی، مدیر تصویربرداری: ابوالفضل اعلایی، صدابردار: كامران محسنی، دستیار كارگردان: بابك اشكبوس، تدوین و صداگذاری: مهدی باقری، جلوه‌های ویژه: حمیدرضا فتوره‌چیان، مدیرتولید: نیما باقرزاده، تهیه‌كننده: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی

 

 

                                                           


 تاريخ ارسال: 1389/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.