پرده سینما

ایوبی: آرامش سینما به نفع همه خواهد بود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر لزوم آرامش برای سینما گفت: درصورتی‌که ناصر تقوایی و بهرام بیضایی علاقه‌مند به ساخت فیلم باشند، همه‌گونه حمایتی از آن‌ها خواهیم داشت. به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی شامگاه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور در برج میلاد، به تماشای فیلم «شکاف» ساخته کیارش اسدی‌زاده نشست و بعد از نمایش این فیلم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که سی و سومین جشنواره فجر بدون حاشیه و هیجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: به هر حال ما با ادامه آرامش سعی می‌کنیم نگاه درست و اصولی به جریان‌های سینمایی را رعایت کنیم.

ایوبی با تأکید بر این‌که آرامش سینما به نفع همه است، یادآور شد: ‌ مدیران سینمایی نسبت به سینماگران تلاش کمتری در این زمینه به خرج داده‌اند و آرامشی که امروز شاهد آن هستیم، مرهون تلاش خود سینماگران است. همچنان که سال گذشته نیز خود هنرمندان عامل حفظ آرامش در سینما بودند. رئیس سازمان سینمایی درباره حضور پیشکسوتان سینما در این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز گفت: بعضی از بزرگان در جشنواره حضور دارند و برخی خود نمی‌خواهند فیلم‌هایشان در جشنواره نمایش داده شود و ترجیح دادند به نفع جوان‌تر‌ها کنار بکشند. از سوی دیگر بزرگانی هم داریم که خود را برای ساخت فیلم‌های تازه آماده می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی دیگر درباره حمایت سازمان سینمایی از ساخت فیلم‌های جدید توسط بهرام بیضایی و ناصر تقوایی اظهار کرد: خود این بزرگان بهتر از هر کسی می‌دانند که هر زمان بخواهند فیلم بسازند ما استقبال خواهیم کرد. ایوبی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اکران قطعی فیلم «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی در این دوره از جشنواره فجر گفت: آقای مجیدی اعلام کرده فیلم‌اش آماده است و فعلاً مشغول بررسی شرایط مناسب اکران برای این فیلم است. البته احتمال اکران این فیلم در جشنواره بیشتر از اکران ‌نشدن آن است.

وی در ادامه درباره معرفی مدیر جدید انجمن سینمای جوان گفت: خوشبختانه گزینه‌های متعددی وجود دارد و مشغول بررسی هستیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم که مطمئناً قبل از شروع سال جدید اعلام خواهد شد. ایوبی در پاسخ به پرسشی درباره کارکرد سند مالکیت فیلم‌های سینمایی نیز توضیح داد: سند مالکیت، شناسنامه فیلم‌هاست. یکی از مشکلاتی که سینماگران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران به‌عنوان صاحبان فیلم با آن روبه‌رو بودند این بود که سند مالکیت در جایی ثبت نمی‌شد. درواقع سند مالکیت فیلم‌ها متعلق به همه کسانی است که در ساخت یک فیلم سینمایی سهم دارند. ایوبی آرزو کرد که کسب و کار سینما آن‌قدر خوب شود که فیلم هم جزو اسناد معتبر و ارزشمند به‌حساب بیاید.

رئیس سازمان سینمایی همچنین درباره اعضای شورای راهبردی امور بین‌الملل سینمای ایران و تأثیر انتخاب این اعضا در بخش بین‌الملل جشنواره فجر تصریح کرد: باید قدر‌شناس بزرگان سیاست خارجی باشیم که پذیرفتند در شورای راهبردی امور بین‌الملل سینمای ایران، حضور داشته باشند و توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند چرا که تجربه مفید و مؤثر بین‌المللی در حوزه‌های مختلف دارند و حضورشان در این شورا نشانگر علاقه آنان به سینماست.

ایوبی اضافه کرد: اگر فضای کار فراهم باشد و این احساس ایجاد شود که همه می‌خواهند به فرهنگ ایران خدمت کنند، همگان به کمک می‌آیند و به‌همین دلیل این بزرگان دعوت مرا پذیرفتند. او با تأکید بر جایگاه والای سینمای ایران در عرصه جهانی افزود: در حوزه شورای راهبردی شخصاً وارد کار شدم و امور بین‌الملل را به کمک مشاوران برجسته در این حوزه پیش می‌بریم که بر همین اساس امیدوارم شاهد موفقیت‌های سینمای ایران در عرصه بین‌الملل باشیم.


 تاريخ ارسال: 1393/11/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.