پرده سینما

مشکل در نمایش «مزار شریف»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی «حسن برزیده» در نخستین روز اکران در سالن‌های سینما «فلسطین» و «آزادی» برای تماشاگران ناتمام ماند. به گزارش ایسنا، ۱۵ دقیقه آخر فیلم «مزار شریف»، دیروز ۱۵ بهمن‌ماه به علت آنچه مشکل فنی خوانده می‌شد، به نمایش درنیامد و این فیلم در حالی در جشنواره فجر اکران شد که حاضران در سینما نتوانستند یک ربع آخر آن را تماشا کنند و مجبور شدند فیلم را ناتمام‌‌ رها کنند.

کارگردان «مزار شریف» که موضوع کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری کشورمان در مزار شریف افغانستان را تصویر کرده است، قطع این فیلم را عمدی دانست و درحالی‌که در بین تماشاگران حاضر بود، پس از گذشت دقایقی که حاضران نسبت به این توقف طولانی اعتراض کردند، ضمن عذرخواهی در میان توضیحات مسئول سینما گفت: به‌جای توجیه از مردم عذرخواهی کنید. برزیده گفت: این فیلم غیر از ناتمام ماندن، در طول نمایش بدون رنگ و نور و... به نمایش درآمد. باید قبول کنیم که نسبت به این عملکرد‌ها باید از مردم عذرخواهی کنیم، چرا حقیقت را به مردم نمی‌گوییم؟ جشنواره فجر همیشه مشکلات خود را دارد.

او اعتراض کرد: یک ربع است که این فیلم بدون رنگ و سیاه و سفید روی پرده به نمایش گذاشته شده است. این جشنواره در شأن ماست؟! در هیچ‌کجا چنین مسائلی اتفاق نمی‌افتد که ما در جشنواره شاهد آن هستیم. فیلم «مزار شریف» که بعد از سال‌ها پرده از یک جریان سیاسی برمی‌دارد، قرار بود ۱۴ بهمن‌ماه اکران شود که سازندگان آن تصمیم گرفتند برای احترام به مخاطب و کیفیت بهتر، نمایش آن را به دیروز موکول کنند؛ اما با این حال کپی که از سوی دفتر جشنواره به سینما‌ها ارسال شده، بدون چک نهایی بوده و ۱۵ دقیقه آن در سیستم پخش به سینما‌ها ارائه نشده است که این مطلب در پیگیری سازندگان فیلم مشخص شده است.

براساس این گزارش، وقتی حاضران مجبور شدند سالن نمایش فیلم «مزار شریف» را ترک کنند، مسئول سینما در جمع اعلام کرد: کسانی که این بلیط را تهیه کرده بودند می‌توانند برای تماشای مجدد آن ساعت ۲۳ به سینما بیایند و یا پول آن را دریافت کنند. وی توضیح داد: این فیلم مشکلی در ضبط داشته است و یک ربع پایانی آن در هارد سیستم ثبت نشده است و این مشکلی نیست که متوجه سینما باشد.

پیش از آغاز نمایش، کارگردان این فیلم، حسین یاری (بازیگر) و همچنین تهیه‌کننده (منوچهر شاهسواری) و دکتر معتمدی (جلوه‌های ویژه) روی سن حاضر شدند و درباره فیلم به بیان جزئیاتی پرداختند. حسن برزیده کارگردان، به تشریح حوادثی که در جریان اشغال کنسولگری ایران در «مزار شریف» رخ داد پرداخت و یادآور شد که این اقدام وحشیانه منجر به شهادت دیپلمات‌های ایرانی و یک خبرنگار کشورمان شده است.

او به طرح برخی انتقادات درخصوص نحوه عملکرد مسئولان برای تصمیم‌گیری در رابطه‌ ماندن این دیپلمات‌ها در شرایط اشغال این شهر توسط طالبان پرداخت و با اشاره به حوادثی که منجر به شهادت دیپلمات‌های کشورمان شد گفت: ‌وقت آن است که مسئولان در قبال این تصمیم‌گیری اشتباه از مردم و خانواده‌های این شهدا عذرخواهی کنند. حسین ‌یاری نیز درباره این نقش توضیحاتی را ارائه داد و تهیه‌کننده نیز درباره‌ سرمایه‌گذاری این اثر سخن گفت و مسوول جلوه‌های ویژه درباره‌ روند این کار و اهمیت تکنیک‌های جدید وارد شده در این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.


 تاريخ ارسال: 1393/11/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.