پرده سینما

گلیشفته فراهانی: در ایران من یك شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یك ماهی در اقیانوس هستم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گلشیفته فراهانی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گلشیفته‌ فراهانی بازیگر فیلم‌های چون میم مثل مادر، به نام پدر، درخت گلابی، سنتوری و... كه طی دو سال گذشته در فرانسه زندگی می‌كند، قرار است مرداد ماه به عنوان داور در جشنواره‌ی فیلم لوكارنو حضور داشته باشد.

ریاست هیات داوران اصلی این جشنواره را هلمر اریك كو سنگاپوری بر عهده دارد. او از اواسط دهه 90 با فیلم‌هایی چون Me Pok Man و 12 طبقه در میان فیلمسازان مولف آسیایی برجسته جای گرفت.

دیگر اعضای هیات داوران این جشنواره بین‌المللی عبارتند از جاشوا سفدی (آمریكا)، ملوی پوپّد (فرانسه) و هلمر لیونل بایر (سوییسی).

به گزارش ورایتی، شصت‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم لوكارنو از چهارم تا چهاردهم اوت (13 تا 23 مرداد) در سوییس برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، گلشیفته فراهانی طی یك‌سال و نیم گذشته به‌همراه همسرش، در فرانسه زندگی می‌كند، این بازیگر در فیلم مجموعه دروغ‌ها ساخته ریدلی اسكات نقش پرستاری به‌نام «عایشه» را در مقابل لئوناردو دی‌كاپریو بازی كرد.

او در مدت اقامتش سال گذشته در مصاحبه‌ای كه با یك شبكه الجزیره داشت،گفته بود:«در ایران من یك شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یك ماهی در اقیانوس هستم و این خیلی سخت است.»

فراهانی همچنین مطرح كرد: «در ایران بهترین فیلم‌نامه‌ها به من پیشنهاد می‌شد، اما در خارج از ایران برای گرفتن یك نقش باید بجنگم، اما این چالش ارزش دارد، چون اولین بازیگر زنی هستم كه بعد از انقلاب در هالیوود بازی كرده‌ام.»

بنا بر این گزارش، بازگشت گلشیفته فراهانی به ایران طی سال گذشته بحث‌وگفت‌وگوهایی را به همراه داشته است و سال گذشته جواد شمقدری»معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما اعلام كرد، گلشیفته فراهانی از نظر ما مشكلی برای ادامه‌ی كار در ایران ندارد و نمی‌توان به‌دلیل بازی در یك فیلم گفت كه به ایران برنگردد.

 

  

 

 

در همین رابطه بخوانید 

شمقدری: گلشیفته فراهانی اگر مشکل قضایی نداشته باشد نباید نگران ورود به ایران باشد

گلشیفته فراهانی: در ایران من یک شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یک ماهی در اقیانوس هستم

گلشیفته فراهانی با مرجان ساتراپی همکاری می کند

گلشیفته فراهانی به ایران بازگشت

بازگشت گلشیفته فراهانی به ایران تکذیب شد


 تاريخ ارسال: 1389/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.