پرده سینما

تأثیرات فرهنگی برگزیده شدن «مرد پرنده‌ای» در اسکار

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

با اعطای سه جایزه اسکار به فیلم «مرد پرنده‌ای» که اقتباسی از داستان‌ کوتاه «ریموند کارور» است‌، فروش کتابی از این نویسنده افزایش چشمگیری داشته است. به گزارش ایسنا، آلخاندرو گونزالس ایناریتو داستان‌ کوتاه «وقتی از عشق حرف می‌زنم، ‌ از چه حرف می‌زنم» - نوشته «ریموند کارور» - را دستمایه ساخت فیلمی قرار داد که سه جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اوریجینال و بهترین فیلمبرداری امسال را برایش به ارمغان آورد و حال با گذشت چند هفته از اکران فیلم و چند روز از مراسم رسمی اسکار، تقاضا برای مجموعه داستان کارور تا ۱۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

«وینتج» ناشر آمریکایی کارهای کارور است‌؛ نویسنده سر‌شناسی که در سال ۱۹۸۸ درگذشت. وی داستان الهام‌بخش «مرد پرنده‌ای» را در مجموعه‌ای تحت عنوان «وقتی از عشق حرف می‌زنم‌، از چه حرف می‌زنم» منتشر کرد. این انتشارات اعلام کرده تا ماه سپتامبر قصد دارد دست‌نوشته ویرایش‌نشده این مجموعه داستان که ابتدا «مبتدی‌ها» نام‌گذاری شده بود را روانه بازار کتاب کند.

«وینتج» همچنین قصد دارد نسخه دیجیتالی این دو کتاب را هم منتشر کند تا کارهای کارور برای اولین‌بار وارد دنیای نشر دیجیتال شوند. به گزارش پابلیشرز ویکلی‌، «تس گالاگر» که خود یک نویسنده است‌، همسر سابق کارور و دوست ایناریتو است و برای اقتباس وفادارانه داستان همسرش‌، با پروژه «مرد پرنده» همکاری داشت. ایناریتو در زمان دریافت اسکار بهترین فیلم، از گالاگر تشکر کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/12/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.