پرده سینما

پس لرزه های برکناری رییسیان؛ نامه مازیار میری به پوراحمد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

جریان برکناری رییسیان از ریاست شورای کارگردانان رفته رفته دارد به یکی از رویدادهای خیلی مهم سال جاری بدل می شود. رویدادی که واکنش های متفاوتی را برانگیخت. در حالی که پس از برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان، ابوالحسن داودی رییس مجمع فیلمسازان در گفتگویی با فارس اعلام کرد «باید از رییسیان اعاده حیثیت شود» و این سخنان موجب استعفای همایون اسعدیان، عبدالحسن برزیده، کامران قدکچیان، مازیار میری و سامان مقدم از مجمع شد، کیومرث پوراحمد در گفتگویی با ایسنا کارگردانان را به آرامش و سکوت و خویشتن داری فرا خواند. سخنان پوراحمد به نامه مازیار میری خطاب به وی منجر شد. متن نامه میری که در اختیار ایسنا قرار گرفته است به شرح زیر می باشد:

 

دوست گرامی‌ام و زنده‌كننده خاطرات خوب

آقای كیومرث پوراحمد؛

سلام

راست: مازیار میری چپ: کیومرث پوراحمداز من و ما خواسته بودید سكوت را تنها راه باقی‌مانده بعد از آن جلسه سرتاسر دلگیركننده پیشه كنیم. جلسه‌ای كه از طرف من و ما یعنی اكثریت مطلق شورای مركزی قبل با خواهش از حضار و خواندن مطلب و تذكر بجای چاپ شده در روزنامه شرق به رعایت تمرین دموكراسی شروع شد و متأسفانه از طرف اقلیت به نقض آن ادامه پیدا كرد و باور دارم شما هم همراه من و ما، یعنی همان اكثریت مطلق، دوست داشتید به سرعت و سرعت آن‌همه دروغ و تكذیب و ریا خاتمه پیدا كند و آرزو می‌كردید كه همه‌اش خواب باشد. آن‌چنان‌كه من و ما هم دوست داشتیم.

آقای پوراحمد عزیز حرف شما حجت است و چشم؛ تنها جمله باقی‌مانده به شما، دیدید كه من و ما آن روز و حتی فردای آن روز هم حجت را تمام كردیم و همه و خودمان را به آرامش و تبریك به گروه بعدی كه ایمان داریم كه انتخاباتی سراسر با اشكال و تخلف انجام گرفته بود، ادامه دادیم.

كیومرث عزیز، اما همیشه عده‌ای در كنار ما هستند كه آرامش، موقعیت نداشته‌شان را به خطر می‌اندازد و شاید در آشوب و به‌هم‌زدن شرایط موقعیت كسب می‌كنند، حتی اگر به عقاید و گفت‌وگوهای قبلی خود پشت كنند و فردای آن روز چنان شد و رییس شما در مجمع فیلمسازان رفتاری كرد كه برای من و ما، یعنی همان اكثریت مطلق شورای مركزی قبل، آشنا بود؛ یعنی ریا و خودكامگی؛ همان رفتاری كه تحمل و صبر را حتی در یك هفته مانده به مجمع عمومی از ما سلب كرد و آن كردیم كه دیدید.

اما گفت‌وگوی آقای داودی با خبرگزاری‌ها برای ما سوال بسیار گذاشت، اما نه از آن رییس بلكه از شما كه ایمان داریم بسیاری از حاضران در آن شورای مركزی مجمع فیلمسازان صداقتی دارند مثال‌زدنی، صداقتی كه شما با ساختنش خاطرات بسیاری را برای من و ما گذاشته‌اید تا باور كنیم خود دارید كه می‌توانید خلقش كنید.

آقای پوراحمد فردای آن روز فكر نكردید اظهارنظر ریاست مجمع فیلمسازان تظاهر و ریایی بزرگ است؟ چون شما و همه اهالی مجمع می‌دانستید كه جناب داوودی چگونه بود با رییس سابق كانون كارگردانان، و حتی می‌دانستید كه خوشحال بزرگ از این تغییر كسی غیر از او نیست. آیا فردای آن روز فكر نكردید در جایی هستید كه ریا دارد كم‌كم نهادینه می‌شود؟ فكر نكردید چگونه منتقد ریاست این دوسال شورای صنفی یك‌باره با او متحد می‌شود برای اثبات آن‌چه من و ما و حتی شما و خیلی‌های دیگر آن را ریا می‌نامیم؟ حتما دلیل نمی‌خواهید زیرا همگان لحن گفت‌وگوهای منتشرشده ریاست شما و رییس سابق كانون را به خاطر دارند.

آقای پوراحمد، آقای حمیدنژاد و دوستان دیگر مجمع فیلمسازان ما به همین دلایل و همین رفتار یك هفته را هم زمان بسیار زیادی برای مبارزه با این عملكرد می‌دانستیم و می‌دانیم و ایمان داریم شما هم زمان را به خوبی می‌شناسید.»

 

در همین رابطه بخوانید

علیرضا رییسیان به اتفاق آراء برکنار شد

واکنش سینماگران به برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان

اولین بیانیه اسعدیان در کانون کارگردانان

عدم رأی اعتماد به شورای مرکزی سابق کانون کارگردانان؛ سیروس الوند بالاترین رأی را در هیئت رییسه جدیدی کسب کرد

داوودی: باید از رییسیان اعاده حیثیت شود

اظهار نظر صریح داوودی منجر به استعفای اسعدیان، برزیده، قدکچیان، میری، و مقدم از مجمع فیلمسازان شد

پس لرزه های برکناری رییسیان: نامه مازیار میری به کیمرث پوراحمد

شیر و باد: از پشت پرده برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان تا...


 تاريخ ارسال: 1389/2/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.