پرده سینما

اکران نشدن گریس موناکو در آمریکا/ ردپای سیاست...

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیکول کیدمن در فیلم گریس موناکوفیلم گریس موناکو با بازی نیکول کیدمن هرگز در سینماهای آمریکا به نمایش درنخواهد آمد. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، نزدیک به یک سال پس از این که فیلم پر سروصدای گریس موناکو در جشنواره کن برای اولین و آخرین بار به نمایش درآمد، اعلام شده این فیلم هرگز در سینماهای آمریکا کران نخواهد شد. به جای آن این فیلم در شبکه «لایف تایم مووی» که یک شبکه کابلی است روی آنتن می رود. تاریخ نمایش این فیلم ۲۵ ماه می و درست یک روز پس از این که جشنواره فیلم کن امسال تمام می شود، تعیین شده است. 

این فیلم که با تمرکز بر زندگی گریس کلی ملکه موناکو و بازیگر سابق هالیوود و بازی نیکول کیدمن در نقش او ساخته شده، با انتقاد بسیار منتقدان روبه رو شد. منتقدان که یک صدا این فیلم را پروژه‌ای شکست خورده نامیدند، پس از اکران آن در کن با آن مخالفت کردند. همین مساله در کنار مخالفت خانواده سلطتنی موناکو موجب شد تا نمایش آن در فرانسه منتفی شود.

در آمریکا نیز کمپانی واینشتاین حقوق این فیلم را در اختیار دارد و با توجه به اختلاف نظر فراوان با کارگردان فیلم اولیور داهان، برای حذف صحنه‌هایی از فیلم، اکران آن در سینماها سرانجام منتقی شد و اکنون قرار است تنها در یک شبکه تلویزیونی کابلی به نمایش درآید.

کارگردان حذف برخی از صحنه‌ها را پذیرفت و به برخی تن درنداد و اکنون روشن نیست که کدام نسخه تدوین شده در این شبکه نمایش داده می شود؛ نسخه با حذف کارگردان، نسخه‌ای که در کن به نمایش درآمد یا یک نسخه جدید. آرش عامل نویسنده این فیلمنامه نیز پذیرفت برای تدوین مجدد تغییراتی در داستان ایجاد کند. 

سال پیش کاخ سلطنتی موناکو نمایش فیلم گریس موناکو را به عنوان فیلم افتتاحیه کن، کاری مسخره خواند و اعلام کرد این فیلم برمبنای منابع تاریخی نادرست و مشکوک ساخته شده است و خانواده سلطنتی هیچ ارتباطی با ساخت این فیلم ندارند. آنها اعلام کردند کارگردان و تهیه کنندگان فیلم اصلاً تلاشی برای توجه به بسیاری از توضیحاتی که از سوی کاخ شد نکردند زیرا باید فیلمنامه و شخصیت‌هایی که ساخته بودند را تغییر می‌دادند.

پرنس آلبرت پسر گریس کلی و همسرش پرنس رینیر در راس خانواده سلطنتی موناکو اعلام کرده کوچکترین همکاری با ساخته شدن این فیلم نداشته است. از یک سال جلوتر و پس از اتمام این پروژه، خانواده سلطنتی موناکو برای نخستین بار به ساخت آن اعتراض کرد.

در پاسخ به این اعتراض نیکول کیدمن تصویری که از این چهره فقید سلطنتی خلق کرده را آبرومندانه و محترمانه خواند. او گفته بود مطمئن است که با احترام تمام یاد این چهره افسانه‌ای هالیوود را زنده کرده است.

گریس کلی بازیگر مشهور هالیوود پس از ازدواج با پرنس رینیر پادشاه موناکو در سال ۱۹۵۶ از سینما کناره گیری کرد. او که چهره‌ محبوب جهانی بود، در حالی که ۵۲ سال داشت در سال ۱۹۸۵ در یک حادثه رانندگی درگذشت.


 تاريخ ارسال: 1394/1/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.