پرده سینما

چهره‌های سینما درباره هم نوشتند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مایکل کین درباره کریستوفر نولان: عادت دارم او را دیوید لین جدید بنامم اما او این نیست، او کریستوفر نولان است.

 

 

 

نشریه تایم مثل هر سال اسامی ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال را انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، در این فهرست اسامی چهره‌های متعددی از عرصه سینما و تلویوزنی جای دارند.

 

اولیور پلات که خود بازیگر است درباره بردلی کوپر و دیدارش در سال ۲۰۰۷ می‌نویسد هنگام فیلمبرداری درام گیره با وی به عنوان تهیه کننده تلویزیونی همکار بوده است. وی از کوپر به عنوان بازیگری خیره کننده نام برده و از فیلم‌های دفترچه بارقه امید و کلاهبرداری آمریکایی و مرد فیلی به عنوان فیلم‌هایی با بازی شجاعانه و نفس گیر از سوی کوپر یاد می کند. او درباره تک تیرانداز آمریکایی نیز آن را از نظر فیزیکی و حسی تاثیرگذار می‌نامد.

 

درباره ریچارد لینک‌لیتر، اتریچارد لینکلیتران هاوک که در چندین فیلم این کارگردان تحسین شده بازیگر وی بوده می‌نویسد:  پیش از این که او به یکی از مشهورترین کارگردان‌های نسل ما بدل شود، شب‌ها به عنوان پیشخدمت در هتلی در آستین کار می‌کرد. یک شب او به دنبال یک مرد جوان که مهمان مخصوص بود به فرودگاه رفت. مهمان از پشت اتومبیل ون از او درباره کارش پرسید. او گفت: این بهترین شغلی بوده که من تا به حال داشته ام. سرجای خودم نشسته‌ام و و هر شب هم می‌خوانم و می‌نویسم. مخصوصاً وقتی آزاد هستم این کارها را در خانه هم انجام می‌دهم. قسم می خورم تقریباً همان کارهایی را می‌کنم که تولستوی می‌کرد. تازه، همان قدر که برای خوردن لازم دارم گیرم می‌آید و معمولا یک مقداری هم با خودم خانه می‌برم.

آن مرد گفت: جالبه. و ریک از او پرسید: و شما چه نظری نسبت به شغلتان دارید؟ مرد جواب داد: خیلی نظر خوبی ندارم. می دانی، از دفتر ملی استخدام شده‌ام تا راه‌های کارآمدی بیشتری در نقاط مختلف آستین پیدا کنم ... تو اخراج هستی.

ما هرگز نفهمیدیم نقشه و مسیر ریک چه بود و چطور از سینما سردرآورد و فیلم‌هایی چون مدرسه راک، پیش از طلوع و پسربچگی را ساخت. این ستاره گیاهخوار بیسبال، از تگزاس؛ سال‌های سختی را در سواحل نفتی خلیج مکزیک هم گذرانده و خودش تاریخ فیلم را در آرشیو انجمن فیلم آستین آموزش دیده و به ساخت پروژه های فیلم‌های محلی ۱۶ میلیمتری کمک کرده است. اما در حرفه ریک موضوعی وجود دارد؛ این که شور و شوق خاص او به سینما را نمی‌توان به هیچ نحوی شکست داد یا تضعیف کرد.

 

درباره جولین مور نیز تام فورد نوشته است: بی پروا. نترس. این اولین کلماتی است که درباره او به ذهن من می‌رسد. البته زیبا، جذاب، باهوش، وفادار هم دیگر صفاتی هستند که درباره او می‌باید به کار گرفت.

 

 


کریستوفر نولان

درباره کریستوفر نولان نیز مایکل کین نوشته است: از بتمن شروع می‌کند تا بین ستاره‌ای. من ۶ فیلم فوق العاده را با نولان تجربه کردم و فکر نمی‌کنم با دیگران حتی دو فیلم فوق العاده را در کارنامه داشته باشم. عادت دارم او را دیوید لین جدید بنامم اما او این نیست، او کریستوفر نولان است.

 

درباره لی دانیلز نیز اپرا وینفری نوشته است. او که در فیلم پیشخدمت در برابر دوربین این کارگردان بازی کرده بود نوشته است: هیچ چیز دیگر جز نام او نمی‌توانست مرا ترغیب کند تا در این فیلم بازی کنم و بعد از ۱۵ سال در فیلم پیشخدمت ‌در برابر دوربین او ظاهر شدم. او اجازه نفس کشیدن به آدم نمی‌دهد و باید مدام در نقش شخصیتی که بازی می‌کنی بمانی.

 

اما واستون بازیگر جوان نقش هرمیونی در مجموعه هری پاتر که دیگر برای خودش به بازیگر مهمی بدل شده نیز در این فهرست حضور دارد. او که به عنوان نماینده سازمان ملل برای تساوی جنسیتی انتخاب شده، به تازگی فارغ التحصیل شده است.

 

جولین مارگولیس بازیگر آمریکایی و تهیه کننده دیگر چهره سینمایی این فهرست است که در تلویزیون نقش های زیاید بازی کرده و برای بازی در نقش یک پرستار به نام کارول هاتاوی تحسین شده است.

 

امی شومر دیگر هنرمند آمریکایی وبازیگر و کمدین ۳۳ ساله در عرصه استندآپ کمدی است. او تهیه کننده و نویسنده نیز هست.

 

جیل سالووی کمدین، نمایشنامه‌نویس و نامزد جایزه امی برای نوشته هایش در تلویزیون که از جشنواره ساندنس برای کارگردانی و فیلمنامه فیلم شوق بعدازظهر جایزه برده نیز در این فهرست جای دارد.

 

کریس پرت بازیگر آمریکایی نیز در این فهرست جای دارد . این بازیگر ۳۵ ساله برای بازی‌های تلویزیونی‌اش شهرت دارد.

 

 

ریس ویتراسپون که برای بازی در فیلم وحشی کاندیدای اسکار امسال بود، تیم مک گراو بازیگر و خواننده آمریکایی، کوین هارت بازیگر، کمدین و نویسنده و تهیه کننده آمریکایی، جان اولیور نویسنده، تهیه کننده، مجری تلویزیونی، و بازیگر بریتانیایی دیگر چهره‌های هنری این فهرست هستند.  


 تاريخ ارسال: 1394/1/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.