پرده سینما

تئاتری‌های انگلیسی از اسپیسی تقدیر کردند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

«کوین اسپیسی» بازیگر صاحب‌نام آمریکایی در مراسمی در سالن تئا‌تر «الد ویک» انگلستان مورد تقدیر قرار گرفت. به گزارش ایسنا، تعداد زیادی از بازیگران تئا‌تر در مراسمی که به‌مناسبت پایان دوران کارگردانی هنری «کوین اسپیسی» در تئا‌تر «الدویک» قدیمی‌ترین تئانر کشور انگلستان برگزار شد، نسبت به این بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی ادای احترام کردند و از تلاش‌های او برای احیای این سالن تئا‌تر تجلیل کردند. «اسپیسی» که برای مدت ۱۱ سال، کارگردانی هنری سالن تئا‌تر «الد ویک» را بر عهده داشت، در این مدت نقش قابل ملاحظه‌ای در حفظ و ثبات این سالن تئا‌تر قدیمی ایفا کرد و در این مدت علاوه بر کارگردانی دو نمایش، در ۹ اثر از جمله نمایش «ریچارد سوم» نیز بازی کرد. در این مراسم «سام مندز» کارگردان معروف هالیوودی، «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و «التون جان» خواننده آمریکایی در پیام‌هایی ضبط شده از «کوین اسپیسی» تجلیل کردند.

«کوین اسپیسی» در دهه ۹۰، برای نخستین‌بار جایزه تونی که معادل اسکار در تئاتر است را به‌علت درخشش در نمایش «گمشده دریانکرز» دریافت کرد و فعالیت حرفه‌ای‌اش در سینما را با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «Heartburn» در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد. وی که به بازی در نقش‌های عجیب و غریب بیش از به عهده گرفتن نقش نخست علاقه دارد، همواره با احتیاط و وسواس، نقش‌هایش را انتخاب می‌کند و همین قصه وی را به یک بازیگر شاخص تبدیل کرده است. درخشش سینمایی او با فیلم «هفت» ساخته «دیوید فینچر» در نقش یک قاتل زنجیره‌ای آغاز شد و سپس بازی خیره‌کننده‌اش در فیلم «مظنونین همیشگی» ساخته «برایان سینگر»، او را تبدیل به یک ستاره تمام‌عیار کرد.

«اسپیسی»، بازیگری است که در نقش‌های مثبت و منفی، چهره کاملاً متفاوتی ارائه کرده و بازی زیرپوستی بسیار لطیفی را از خود به نمایش می‌گذارد. بازی او در فیلم «مظنونین همیشگی»، اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را برایش به‌همراه آورد و وی چهار سال بعد نیز برای ایفای نقش «لستر برتهام» در فیلم «زیبایی آمریکایی» ساخته «سام مندز» دومین اسکار خود را نیز کسب کرد. وی همچنان مشغول بازی در سریال محبوب «خانه پوشالی» است که امسال جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.


 تاريخ ارسال: 1394/2/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.