پرده سینما

رجاء کاظم: سینمای عراق، ظرفیت غنی موضوعی دارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

رجاء کاظم کارگردان زن عراقی و عضو هیأت داوران بخش زنان مسلمان سی وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره فجر فرصتی برای همه ماست. فراموش نمی‌کنیم که ایران راهی طولانی را در سینما طی کرد تا به جایگاهی جهانی دست یافت و این امر ساده‌ای نیست. ما همگی باید این فرصت را غنیمت بدانیم. به گزارش خبرنگار ایسکا، این کارگردان زن عراقی درباره نگاه اروپایی‌ها به ایران اظهار کرد: ملاک ما نگاه اروپایی‌ها نیست. آن‌ها بدون شک درمورد ایران طوری فکر می‌کنند که ایران یک کشور اسلامی غیرقابل تعامل است اما چیزی که ما شاهدش هستیم کاملا عکس تفکر آن‌هاست.

خانم کاظم افزود: کارهای خیلی خاصی به‌خصوص در عرصه فرهنگ و هنر انجام شده است و این اتفاق باعث خوشحالی ماست. او درباره حضور سینمای جهان عرب در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: تمایل داریم که سینمای جهان عرب در جشنواره حضور داشته باشد تا هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شویم. البته این اتفاق به کسب تجربه بین طرفین و رسیدن به مرحله رقابت جهانی منجر می‌شود که درنهایت این اتفاق غایت سینمای جهان اسلام است.

این کارگردان برجسته زن عراقی درباره اتفاقات جدیدی که در سینمای عراق رخ می‌دهد، بیان کرد: جوانان عراقی فعالیت‌های جدیدی را در سینمای عراق انجام می‌دهند و روحیه کاری عجیبی دارند و تلاش می‌کنند حتی در جزئیات آثارشان و روند پیشرفت سینمای عراق اثرگذار باشند. رجاء کاظم درباره تولید مشترک یادآور شد: تولید مشترک برای هر دو طرف یک فرصت است چرا که ما می‌دانیم ایران راه طولانی را در مسیر سینما طی کرده است و از طرفی فراموش نمی‌کنیم که سینمای عراق از ظرفیت غنی موضوعی و توانایی فنی برخوردار است که همکاری هر دو کشور می‌تواند نویددهنده زبانی مشترک در بازگویی رنج‌های انسان دردمند خاورمیانه باشد.


 تاريخ ارسال: 1394/2/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.