پرده سینما

جایزه افتخاری جشنواره لومیر برای اسکورسیزی

پرده سینما








 

 


مارتین اسکورسیزیپس از کلینت ایستوود، کوئنتین تارانتینو و پدرو آلمادوار، جشنواره فیلم لومیر فرانسه امسال جایزه افتخاری خود را به مارتین اسکورسیزی اعطاء خواهد کرد. ایسنا گزارش داد، جشنواره فیلم لومیر که هر ساله در شهر لیون فرانسه زادگاه سینمای جهان و به همت تیری فرمائو رئیس جشنواره فیلم کن و برتنارد تاورنیه برگزار می‌شود، جایزه افتخاری سال 2015 میلادی خود را به مارتین اسکورسیزی کارگردان صاحب نام سینمای جهان اختصاص خواهد داد.

اسکورسیزی در سال 2008 و پیش از این که فرمائو به عنوان برنامه ریز اصلی جشنواره کن انتخاب شود، ریاست هیات داوران این رویداد سینمایی را برعهده داشت و در سال 2007 با همکاری فرمائو و جیان لوکا فارنیلی بنیاد جهانی حفظ و نگهداری فیلم‌های قدیمی را به منظور بازسازی فیلم‌هایی از آسیا‌، آمریکای لاتین‌، اروپای شرقی و آفریقا تاسیس کرد.

جشنواره فیلم لومیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: که جایزه افتخاری امسال جشنواره لومیر به پاس عشق ناتمام اسکورسیزی به سینما‌، تلاش‌های خستگی ناپذیر وی برای حفظ سینمای گذشته ‌و داستان‌هایش، ساخته‌های مستندش، عشق وی به موسیقی و مهربانی او با فیلمسازان جوان از سراسر جهان به این چهره تاثیرگذار تاریخ سینما اعطا می‌شود.

گستردگی و قدرت دانش سینمایی اسکورسیزی را که به "دایره‌المعارف متحرک سینمایی" تشبیه شده است همیشه ستودنی بوده و او را از مهم‌ترین فیلم‌سازان آمریکایی در سطح دنیا می‌دانند که عشق و علاقه فراوان و دیوانه‌وارش به سینما همواره زبانزد بوده است؛ تا جایی که کسی نیست که نداند سینما مترادف است با نام یکی از مهم‌ترین عشاق اش یعنی "مارتین اسکورسیزی".

اسکورسیزی را با فیلم‌های ماندگارش چون خیابان‌های پایین شهر، راننده تاکسی، گاو خشمگین، رفقای خوب و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما رابرت دنیرو می‌شناسند.

تنگه وحشت، عصر معصومیت، کازینو، دار و دسته نیویورکی، هوانورد، مُردگان، جزیره شاتر،‌ هیوگو و گرگ وال‌استریت از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی هستند.

فیلم سکوت جدیدترین ساخته این کارگردان کهنه‌کار سینمای جهان خواهد بود که در آن لیام نیسون، آندرو گارفیلد و آدام درایور ایفای نقش خواهند کرد.

درام تاریخی سکوت که نگارش فیلمنامه اقتباسی آن را اسکورسیزی به همراه جی کاکس بر عهده دارند، بر اساس رمانی با همین نام نوشته شاسوکا اندو ساخته خواهد شد که روایتگر داستان دو مبّلغ پرتغالی در قرن 17 میلادی است که برای تبلیغ دین مسیحیت راهی کشور ژاپن می‌شوند.

این فیلم به احتمال فراوان برای حضور در فصل جوایز سینمایی 2016 آماده و اکران خواهد شد.

مارتین اسکورسیزی جایزه افتخاری جشنواره فیلم لومیر را روز 16 اکتبر از تیری فرمائو و برتنارد تاورینه دریافت خواهد کرد.



 تاريخ ارسال: 1394/3/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.