پرده سینما

«شیار ۱۴۳» فیلم برتر تماشاگران در سیدنی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مریلا زارعی در شیار 143فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی (Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد.

 به گزارش ایسنا، نمایش شیار ۱۴۳ در جشنواره ریل سیدنی با توجه ویژه مخاطبان روبرو شد و داوران جشنواره نیز آن را یکی از تاثیرگذارترین آثار جشنواره دانستند.

 

شیار ۱۴۳ تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله پوسان کره‌جنوبی، هاوایی آمریکا، گوا هند، کرالا هند، سنگاپور و ... شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن و دو جشنواره در روسیه به نمایش درخواهد آمد.

این فیلم پیش از این جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگر نقش اول زن را نیز از آسیا-پاسفیک استرالیا گرفته بود.

ماریا ریتولا، داور دانمارکی این جشنواره درباره شیار ۱۴۳ گفته است: «یک داستان زیبا و تأثیرگذار درباره یک مادر، عشق و اندوه مادری که پسرش را در جنگ ایران و عراق گم کرده، اما دست از امید بازگشت پسر بر نمی‌دارد، تا لحظه‌ای که خود استخوان‌های او را تحویل می‌گیرد. تلفیق تصاویری از گذشته در صحنه‌ای که مادر استخوان‌های پسر خود را تحویل می‌گیرد واقعا تأثیرگذار بود. من از آن لحظه تا پایان فیلم اشک ریختم.»

همچنین وحید واحد، از مسوولان ایرانی جشنواره ریل سیدنی در رابطه با فیلم نرگس آبیار گفت: شیار ۱۴۳ یکی دیگر از برجسته‌ترین فیلم‌های سینمای ایران است که از زاویه دید یک زن نقل می‌شود و پیامی ضدجنگ را در بحران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عصر حاضر در بر دارد.

عرضه بین المللی شیار ۱۴۳ را اداره کل تامین برنامه و رسانه بین‌الملل سیما برعهده دارد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/5/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.