پرده سینما

ایرج کریمی فیلمساز و منتقد برجسته، درگذشت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرج کریمی. عکس از امیر خلوصی.  ایسنا

 

مراسم تشیع پیکر زنده یاد ایرج کریمی ساعت 8.30 صبح روز جمعه 13 شهریور از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینما واقع در خیابان وصال شیرازی برگزار می گردد

 

 

ایرج کریمی منتقد و نویسنده سینمایی و کارگردان سینما درگذشت

 

احمد امینی کارگردان سینما با تایید این خبر به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: ایرج کریمی امروز ساعت 15:30 پس از دو ماه بستری شدن در بیمارستان به دلیل سرطان خون از دنیا رفت. به گفته او، ایرج کریمی در بیمارستان طی دو ماه گذشته تحت شیمی درمانی بوده که امروز درگذشت.

زمان و مکان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

ایرج کریمی که متولد سال 1332 در تهران است،‌ باغهای کندلوس، چند تار مو، از کنار هم می‌گذریم، نسل جادویی و همچنین سال گذشته پس از حدود 8 سال فیلم نیمرخ‌ها را ساخت که شخصیت اصلی آن از بیماری سرطان رنج می‌برد.

او همچنین نگارش فیلمنامه فیلم سفر جادویی را به کارگردانی ابوالحسن داودی و بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال 1370 را برعهده داشت.

فیلم سینمایی نیمرخ‌ها پنجمین و آخرین اثر سینمایی این کارگردان و منتقد قدیمی سینما با بازی بابک حمیدیان ،سحر دولتشاهی ،رویا نونهالی ، هومن سیدی،امیرحسین رستمی،بهاران بنی‌احمدی،شیرین اسماعیلی ، سید ابراهیم عمادی ، شورا کریمی ، پویان جوان و با حضور سام قریبیان فیلمبرداری شد. نیمرخ‌ها ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ می‌دهد.

در سال 92؛ انجمن منتقدان خانه سینما بزرگداشتی برای ایرج کریمی‌ برگزار کرد که در آن مراسم، طهماسب صلح‌جو با بیان اینکه ایرج فقط یک منتقد نیست‌، گفته بود: او خیلی پیش از فیلمسازانی که امروز کار می‌کنند، فیلمسازی را شروع کرده و نقد نوشته است و یکی از عاشقان سینما محسوب می‌شود. او چهل سال پیش مدرک مهندسی‌اش را گرفت، اما به عشق سینما حتی یک روز هم دنبال آن کار نرفت و تاکنون عاشقانه فیلم دیده و فیلم ساخته است.


 


 تاريخ ارسال: 1394/6/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.