پرده سینما

مورین اوهارا بازیگر فیلم «مرد آرام» درگذشت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازیگر محبوب جان فورد درگذشت


 

مورین اوهارا در مرد آرام در کنار جان وینمورین اوهارا بازیگر سرشناس ایرلندی که در فیلم‌های بسیاری به کارگردانی جان فورد ایفای نقش کرد، در سن 95 سالگی در خواب درگذشت. به گزارش ایسنا، مورین اوهارا متولد 17 اوت سال 1920 در دوبلین در طول دوران حرفه‌ای خود علاوه بر همکاری‌های متوالی در فیلم‌های جان فورد در ساخته‌هایی از دیگر سینماگران صاحب‌نام چون آلفرد هیچکاک، ژان رنوار، کارول رید، ویلیام ولمن، هنری کینگ و ویلیام دیترل نیز بازی کرد.

 نخستین حضور این بازیگر ایرلندی با نام مورین اوهارا در عرصه سینما با بازی در فیلم میکده جامائیکا محصول سال ۱۹۳۹ساخته آلفرد هیچکاک کارگردان اسطوره‌ای سینما رقم خورد و در همان سال وی در فیلمی از ویلیام دیترله بنام گوژپشت نتردام به ایفای نقش پرداخت، اما حضور در فیلم برنده اسکار دره من چه سرسبز بود اثر جان فورد در سال 1941 نقطه عطفی در کارنامه بازیگری وی ایجاد کرد.

اوهارا در طول فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه بازیگری هیچگاه نامزد جایزه اسکار نشد، اما آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در سال 2014 جایزه اسکار افتخاری خود را به این بازیگر سینمای کلاسیک هالیوود اعطاء کرد و این جایزه را کلینت ایستوود و لیام نیسیون در حالی به اوهارا تقدیم کردند که وی بر روی صندلی چرخدار نشسته بود.

مورین اوهارا در کنار جان وین بازیگر سرشنای آمریکایی نیز در فیلم‌های زیادی به ویژه فیلم‌های جان فورد از جمله ریوگرانده، مرد آرام، نشان عقاب ، مک لینتاک و جیک بزرگ بازی کرد و جان وین همواره از او به عنوان انسانی بزرگ یاد می‌کرد.

به گزارش گاردین، این بازیگر سینمای کلاسیک هالیوود در سال 2012 از آمریکا به زادگاهش در ایرلند بازگشت و سرانجام روز گذشته (شنبه) در خانه‌اش در آیداهو در حالی که در خواب بود در سن 95 سالگی درگذشت.

 


 تاريخ ارسال: 1394/8/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.