پرده سینما

مشاور دبیر فیلم فجر ماندن شهاب حسینی منع قانونی ندارد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

شهاب حسینیبا انتصاب شهاب حسینی به عنوان مشاور دبیر جشنواره فیلم فجر آن هم در حالی که وی سال پرکاری را پشت سر گذاشته و امکان حضور فیلم‌هایش در فجر است، این سوال پیش می‌آید که آیا این انتصاب منع قانونی دارد؟

به گزارش مهر، صبح دیروز دوشنبه ۲۵ آبان ماه محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، شهاب حسینی کارگردان و بازیگر سینمای ایران را به عنوان مشاور خود در این دوره از فجر منصوب کرد.

این انتصاب با توجه به اینکه شهاب حسینی سال سینمایی پرمشغله ای را پشت سر گذاشته و هم در مقام تهیه کننده و هم بازیگر در آثار سینمایی حضور داشته است و امکان حضور فیلم هایش در جشنواره وجود دارد، این سوال را ایجاد کرد که آیا حضور وی در مقام مشاور دبیر جشنواره منع قانونی دارد یا خیر؟

آنچه در قوانین جشنواره فیلم فجر پیش از این وجود داشته حاکی از آن است که منع قانونی و آیین‌نامه ای برای انتصاب «مشاور» از بین کسانی که در جشنواره فیلم دارند وجود ندارد و البته تجربه امسال منحصر به فرد است و باید منتظر نتیجه آن ماند. گرچه باید این نکته را مدنظر داشت که پیش از این افراد در صورت داشتن فیلم در جشنواره ها و جشن های سینمایی از سمت خود استعفا می دادند.

از سوی دیگر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با انتخاب یک بازیگر شناخته شده به عنوان مشاور نشان داد که در این دوره با حضور پررنگ تر سینماگران در حوزه های مدیریتی و مشاوره ای این رویداد سینمایی مواجه هستیم و انتظار می رود در روزهای آتی هم شاهد انتصاب چهره های سینمایی دیگری باشیم.

به نظر می رسد در این دوره از جشنواره از سینماگران به عنوان کسانی که همیشه درباره شیوه اجرایی جشنواره از افتتاحیه تا اختتامیه نقد و نظرهایی داشتند، در بخش های اجرایی و مشاوره بهره بیشتری برده می شود تا ظرفیت ها و نظرهای آنها بیش از پیش در این رویداد سینمایی منظور شود.



 تاريخ ارسال: 1394/8/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.