پرده سینما

انتخابات کانون کارگردانان، پس از تصویب اساسنامه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما توضیحاتی را درباره‌ی مجمع عمومی و انتخابات دوره جدید هیأت مدیره این شورا ارائه کرد. همایون اسعدیان با بیان این‌که هنوز تاریخ دقیق برگزاری این مجمع مشخص نشده است، به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: در حال حاضر صنوف خانه سینما در حال ثبت قانونی در وزارت کار هستند و باید اساسنامه خود را در مجمع عمومی تصویب کنند تا با توجه به این اساسنامه، انتخابات شورای مرکزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث شد که دوستان در آخرین جلسه شورا که روز سه‌شنبه سوم آذرماه برگزار شد، به این نتیجه برسند که اگر آن مجمع و انتخابات برگزار شود، شورای بعدی باید اساسنامه را تصویب کند و دوباره انتخابات برگزار کند یعنی به فاصله بین یک تا دو ماه باید دو انتخابات برگزار شود و این اصلاً حالت خوبی ندارد. کارگردان فیلم‌های «بوسیدن روی ماه» و «طلا و مس» اضافه کرد: ما حداکثر تا دو هفته آینده، ثبت قانونی کانون را اعلام می‌کنیم و برای تصویب اساسنامه، تقاضای مجمع عمومی می‌کنیم و طبیعتاً بعد از این مراحل، مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره جدید برگزار خواهد شد.

به گفته اسعدیان، بعد از اعلام ثبت قانونی شورای مرکزی کانون کارگردانان، مجمع عمومی حداکثر تا یک ماه و نیم بعد، برگزار می‌شود. این کارگردان سینما در پایان تصریح کرد: دوستان معتقدند خوب نیست شورایی انتخاب شود اما عمرش فقط یکی دو ماه باشد و بهتر است انتخابات به‌گونه‌ای انجام شود که اعضای منتخب، بدانند فرصتی دوساله برای انجام امور خود خواهند داشت.



 تاريخ ارسال: 1394/9/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.