پرده سینما

انیو موریکونه جایزه دستاورد هنری می‌گیرد

پرده سینما

 

 

 

 

 


 

 



انیو موریکونهیازدهمین جشنواره فیلم، مد و هنر لس‌آنجلس-ایتالیا از انیو موریکونه، آهنگساز بزرگ تاریخ سینما و نامزد پنج جایزه اسکار تقدیر می‌کند. به گزارش ایسنا، موریکونه همکلاسی روزهای مدرسه سرجیو لئونه که بعدها با همکاری فوق‌العاده‌ با یکدیگر ماندگارترین موسیقی‌های تاریخ سینما را خلق کردند، جایزه دستاورد سینمایی جشنواره لس‌آنجلس-ایتالیا را به پاس یک عمر دستاورد هنری دریافت می‌کند.

این آهنگساز ایتالیایی تاکنون پنج‌بار با فیلم‌های روزهای بهشت (1978)، مأموریت (1986)، تسخیرناپذیران (1987)، باگزی (1991) و مالنا (2000) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال 2007 میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد.

موسیقی متن فیلم هشت نفرت‌انگیز به کارگردانی تارانتینو جدیدترین اثر موریکونه محسوب می‌شود که تاکنون در جوایز گلدن گلوب نامزد کسب جایزه در شاخه بهترین موسیقی متن شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، پاسکال ویسدومینی بنیانگذار جشنواره فیلم، مد و هنر لس آنجلس-ایتالیا در این باره گفت: موریکونه یک اسطوره واقعی در آمریکا و نماد فرهنگ ایتالیاست و جشنواره فیلم لس آنجلس-ایتالیا قصد دارد به نام سرجیو لئونه بزرگ از این آهنگساز چیره دست تقدیر کند.

ویسدومینی ریاست جشنواره فیلم کاپری‌ هالیوود در کشور ایتالیا را نیز بر عهده دارد که چند روز پیش چهار جایزه از جمله جایزه بهترین موسیقی متن را به فیلم هشت نفرت‌انگیز اعطاء کرد.

موریکونه علاوه‌بر سرجیو لئونه، با کارگردانان سرشناسی چون برناردو برتولوچی، پیر پائولو پازولینی‌، پدرو آلمادوار‌، جوزپه تورناتوره، اولیور استون،‌ ترنس مالیک‌، برایان دی‌پالما‌ و بری لوینستون همکاری داشته است.

انیو موریکونهموسیقی فیلم‌هایی به خاطر یک مشت دلار (۱۹۶۴)، به خاطر چند دلار بیشتر (۱۹۶۵)، روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸)، روزی روزگاری در آمریکا (۱۹۸۴)، سینما پارادیزو (۱۹۸۸)، هملت (۱۹۹۰)، بیل را بکش و حرامزاده‌های عوضی از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

از دریافت کنندگان پیشین جایزه دستاورد هنری جشنواره لس‌آنجلس-ایتالیا می‌توان به آل پاچینو و داریو آرجنتو اشاره کرد.

یازدهمین جشنواره فیلم لس‌آنجلس-ایتالیا از 21 تا 27 فوریه، یک هفته پیش از مراسم اسکار 2016 در سالن تئاتر چینی‌های هالیوود برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1394/10/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.