پرده سینما

هیئت انتخاب بخش چشم انداز سینمای مستقل تجربی فرانسه جشنواره خورشید معرفی شدند

پرده سینما

 







 

 

 

 هیئت انتخاب بخش چشم انداز سینمای مستقل تجربی فرانسهاعضای هیئت انتخاب بخش «چشم انداز سینمای مستقل تجربی فرانسه» جشنواره خورشید معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، این هیئت انتخاب 3 نفره که از میان تولیدات پس از 2005 سینمای مستقل تجربی فرانسه آثار این بخش را انتخاب نموده اند، متشکل از: اليويه سرنا، گيوم شليك و آنتوان سكلونيا است.

 

الیویه سرنا

 

اليويه سرنا، متولد ١٣٥٧ در فرانسه، وى در كارنامه ى خود سابقه ى همكارى با چندين گروه سينمايى را دارد.از فرانسه به هند مى رود تا بتواند در آنجا روى دو سناريوى خود كار كند. او در هند مدت دو سال مى ماند و براى شركت هايى در بمبى و بنگلور كار مى كند. سپس هند را به قصد چين ترك كرد تا بتواند دومين مرحله ى پروژه ى سناريويش را شروع كند. اين سناريو كه در باره ى عكاسى بود به وى اجازه داد تا تمام چين را طى كند و افرادى كه به اين پروژه مربوط مى شدند را ملاقات كند. به مدت يك سال و نيم  در ميان شهرهايى چون هنگ كنگ، پكن، شانگاى و چونگ كين سفر كرد و همزمان در شركت هاى فرانسوى چينى كار كرد.  سپس به مدت شش ماه به ولاديوستك در روسيه رفت و از آنجا به تدريج به سمت اروپا حركت كرد. پس از بازگشت به فرانسه مشغول به تحصيل در رشته ى سينما شد. براى اينكه بتواند پروژه هاى سينمايى اش كه او را به سفر به گوشه و كنار جهان كشانده بودند به اجرا برساند. سفرهاي اليويه سرنا به او اجازه دادند تا با سينماى اين كشورها آشنا شود. او مخصوصاًسينماى هنرى هند را به خوبى مى شناسد.

 

 

گیوم شلیک

 

گيوم شليك بوردو متولد ١٣٧٣ در جنوب فرانسه است او از سال  ١٣٨٩ در پاريس زندگى مى كند و تحصيلات اش را در رشته تئاتر و سينما در دانشگاه پاريس ١٠ انجام مى دهد. تا كنون او توانسته است در پروژه هاى سينمايى گوناگونى كار كند از جمله براى شركت  red planet و براى سريال تلويزيونى مرگ در بهشت. او علاقه به فيلم سازى دارد و سينه فيلى (cinéphile) را پيشه ى خود كرده است.

 

 

آنتوان سکلونیا

 

آنتوان سكلونيا متولد ١٣٧٢ در شهر تور فرانسه است. ابتدا شروع به تحصيل در رشته تاريخ كرد و سپس به خاطر علاقه اش به سينما تغيير رشته داد و تحصيلش را در رشته سينماى دانشگاه پاريس ١٠ ادامه داد. او تا به حال نقدهايى براى روزنامه و راديو نوشته است و چند فيلم كوتاه تجربه گرا ساخته. او مخصوصاً علاقه مند به تئورى و فلسفه ى سينما است.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا در کشور، 22 الی 25 دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1394/10/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.