پرده سینما

سحر قریشی: می خواهم گزیده کار باشم

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

سحر قریشی. عکس از سحر قریشی مدتی است به واسطه حضور در برنامه رضا رشیدپور و اتفاق هایی که در زندگی خصوصی اش رخ داده روزهای پرحاشیه ای را سپری می کند. با این حال او به دور از حاشیه ها در انتظار آغاز جشنواره است و امیدوار دارد بازی هایش دیده شود.

به گزارش خبرگزای صبا، بعد از بازی در 24 فیلم سینمایی امسال برای اولین بار بازی اش در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر دیده و به قضاوت گذاشته می شود. شاید به همین دلیل سحر قریشی امسال جشنواره متفاوتی را در پیش دارد. بازیگری که مدتی است به واسطه حضور در برنامه رضا رشیدپور و اتفاق هایی که در زندگی خصوصی اش رخ داده روزهای پرحاشیه ای را سپری می کند. با این حال او به دور از حاشیه ها در انتظار آغاز جشنواره است و امیدوار است بازی هایش دیده شود. قریشی امسال با دوفیلم آبنبات چوبی حسین فرحبخش و رسوایی 2  مسعود ده نمکی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضو دارد.

 

می خواهم گزیده کار باشم

 

امسال نسبت به سال های پیش کم کار بودم. چون احساس می کردم باید گزیده کار باشم و در هرفیلمی حضور نداشته باشم. چون برخی از فیلم ها تا حدودی به کار بازیگر لطمه وارد می کند. متاسفانه مدتی است فیلم ها را به شکل تله فیلمی با هزینه خیلی پایین تولید می کنند و بعد از تمام شدن فیلم تازه به دنبال مجوز آن می روند. این پروسه تولید تا اکران آنقدر طولانی می شود که فیلمی که سه سال پیش بازی کردی تازه روی پرده می رود. این اتفاق مسیر حرفه ایت را خراب می کند.

 

همیشه دغدغه کارگردانی داشتم

 

نکته جالبی که در جشنواره امسال و در بخش نگاه نو وجود دارد، حضور بازیگران حرفه ای و باسابقه در فیلم های کارگردان اولی است. شخصا همیشه از این اتفاق استقبال می کنم، ولی جالب است که برخی از این بازیگران، زمانی به من می گفتند چرا با کارگردان های کار اولی کار می کنم. معتقد بودند اگر با کارگردان های کار اولی کار کنم دیگر از طرف کارگردان های با سابقه پیشنهاد کار نخواهم داشت. ولی حالا به دلیل کم بودن کار یا تغییر نگاهشان به کارگردان های کار اولی خود در این آثار بازی می کنند. شاید هم متوجه شدند که باید یکسری موقعیت ها را به دیگران داد، همانطور که برخی این موقعیت ها را در اختیار ما قرار دادند. ولی من با کارگردان های کار اول کار کردم، نه فقط برای اینکه کار کنم بلکه دوست داشتم در جبران موقعیتی که چند سال پیش آقای سهیلی زاده چند سال پیش در اختیار من قرار داد، به حضور افراد تازه کمک کنم. سعی کردم موقعیتی را ایجاد کنم که اگر قرار باشد کار کسی دیده شود و نگاه و تفکر کارگردانی که عاشق سینما و هنر است دیده شود بتواند از حضور من استفاده کند. اگر دغدغه آن کارگردان را دوست داشتم، به عمومی شدن آن دغدغه کمک کردم. به نظر کارگردان های کار اولی عشق بیشتری به اثرش دارد. چون خودم همیشه دغدغه کارگردانی دارم دوست دارم با کارگردان های کار اولی که نگاه جدی و خوبی دارند کار کنم.

 

مطمئنم رسوایی پرفروش می شود

 

خوشبختانه در جشنواره امسال اسامی بفروشی دیده می شود. امیدوارم این پیش بینی در زمان اکران درست از آب در بیاید. ولی در مورد بازی خودم هیچ پیش بینی برای جشنواره ندارم. البته من سه کار داشتم که یکی از آن ها در بخش مسابقه قرار نگرفت و قرار است با فیلم آبنبات چوبی و رسوایی بازی من دیده شود. با اینکه قبل از این در جشنواره کار داشته ام، این اولین جشنواره ای است که  در بخش مسابقه حضور دارم. به همین دلیل در کنار جذاب بودن جشنواره استرس هم دارم. به خصوص در مورد   فیلم آبنبات چوبی که امیدوارم اتفاق های خوبی بیافتد و بازی ام دیده شود. چون برای درآوردن این نقش خیلی زحمت کشیدم.

در مورد فیلم رسوایی هم مطمئنم که فروش خوبی دارد برای همین نگران دیده شدن آن نیستم. نقشی که در رسوایی باز می کنم هیچ ارتباطی به قسمت اول رسوایی ندارد. در این فیلم نقش یک خبرنگار را دارم و فکر می کنم تجربه جدید و جالبی باشد.

 

سیمرغ برایم مهم نیست

 

امسال بازیگران خوبی در جشنواره حضور دارند. اسم آنها را هم رقیب نمی گذارم، بلکه همکارانم هستند. از آن جایی هم که دغدغه ام جایزه و سیمرغ نیست به هیچ عنوان به این فستیوال رقابتی نگاه نمی کنم. شاید سیمرغ در روند کاری ام تاثیر بگذارد ولی به لحاظ شخصی نه. چون معتقدم همین که کاردیده شود و احساس کنم یک قدم کوچک  حتی نسبت به سال قبل پیشرفت کرده ام برایم کافی است.

 

کمبود بازیگر به دلیل نقش فروشی

 

اتفاق خوشایندی که در جشنواره امسال شاهد آن هستیم، حضور چهره های جدید در آثار مختلف است. این خیلی خوب است؛ چون دیگر بازیگرهایی که چهل ساله شان است نمی توانند نقش تین ایجر بازی کنند و الان برای این نقش ها بازیگری نداریم. چرا که متاسفانه برخی از افرادی که به  پشت صحنه راه  پیدا می کنند، با نقش فروشی افراد بی استعداد و پولدار را وارد سینما می کنند. این بازیگران هم دو فیلم بازی میکنند و پولشان تمام میشود و می روند. به همین دلیل برای برخی از نقش ها بازیگر نداریم. امیدوارم چهره های جدید امسال، بازیگران ماندگاری شوند.

 

 

سمیرا جعفری


 تاريخ ارسال: 1394/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.