پرده سینما

رسوایی اول پیش از «رسوایی دوم»! چهارمین روز جشنواره سی و چهارم در برج میلاد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

عکس از ایسناچهارمین روز نمایش فیلمها در برج میلاد با فیلمهای ناکام و ازدحام غیرقابل تحمل جمعیت در سالن اصلی نمایش فیلم همراه بود.

در چهارمین روز جشنواره فجر فیلم های نیم رخ ها ساخته ایرج کریمی، نفس ساخته نرگس آبیار، متولد 65 ساخته مجید توکلی، زاپاس ساخته برزو نیک نژاد و لانتوری ساخته رضا درمیشیان به نمایش درآمدند.

با توجه به اینکه بخش اصلی برج میلاد در اختیار «مهمانان ویژه»ای است که بنا به صلاحدید و تشخیص! روابط عمومی جشنواره وارد برج می شوند و این «مهمانان ویژه» با توجه به نگاه تفننی به سینما آخرهفته ها فراغت بیشتری برای حضور در برج میلاد دارند، چهارمین روز جشنواره (پنجشنبه) با ازدحام زیادی در سالن نمایش همراه شد.

این ازدحام به خصوص در خصوص سانس های آخر شب (که دیشب به فیلم لانتوری اختصاص داشت) به حضور جمیتی فراتر از ظرفیت سالن نمایش منجر شد. اعلام مکرر اینکه این فیلم علاوه بر سالن اصلی در دو سالن دیگر هم به طور همزمان نمایش خواهد داشت مشکلی را حل نکرد.

محمد حیدری دبیر جشنواره فجر امروز اعلام کرد تنها دارندگان کارت جشنواره مجاز به حضور در سالن های نمایش آثار در برج میلاد هستند و از امروز کارت های رنگی، تک سانس و یک روزه فاقد اعتبار است.

او با بیان اینکه اتفاقات نمایش فیلم لانتوری در برج میلاد آسیب شناسی شده است اظهار کرد: از امروز جمعه ۱۶ بهمن توزیع تمامی کارت های رنگی و تک سانس و روزانه در برج میلاد ممنوع خواهد بود و این کارت ها برای ورود به برج میلاد از اعتبار خارج است.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: همچنین کارت هایی که به نام عوامل فنی (شامل تصویربردار و امور فنی رسانه های مکتوب، صوتی، تصویری، رادیود و تلویزیون) و عکاس صادر شده نیز همانند قبل امکان ورود به سالن همایش های برج میلاد محل نمایش فیلم های جشنواره را ندارند.

 

حیدری تصریح کرد: دسترسی به سالن های سینمایی به جز کارت های مجاز بارکددار و عکس دار به هیچ عنوان به سالن های نمایش فیلم های سینمایی امکان پذیر نیست و تلاش ما بر ایجاد نظم هر چه بیشتر در نمایش فیلم های پیش رو در روزهای آتی در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد است.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر نیز برخی اهالی رسانه شب گذشته ۱۵ بهمن از ازدحام جمعیت در زمان نمایش فیلم لانتوری ناراضی بودند و پس از بازگشایی ۲ سالن جنبی برج میلاد و نمایش هم زمان مراجعه کنندگان موفق به تماشای این اثر سینمایی شدند.

همچنین ایسنا نیز با توجه به رسوایی پیش آمده در کاخ جشنواره به درگیری های پیش آمده در روز چهارم اشاره کرد و نوشت:

 

«کاخ جشنواره صحنه درگیری شد!

 

کاخ جشنواره فیلم فجر بی‌نظم‌ترین شبش را طی هفت سال میزبانی جشنواره تجربه کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، سانس آخر برج میلاد که به فیلم لانتوری اختصاص داشت، با جمعیت زیادی همراه شد که با وجود نمایش زاپاس و تکمیل‌بودن ظرفیت سالن، همزمان جمعیتی چند برابر سالن هم در مقابل درهای ورودی در صف ایستاده و منتظر باز شدن درها بودند.

 

با پایان یافتن فیلم زاپاس در حالیکه حاضران در بالکن سالن را ترک نکرده بودند، پس از تخلیه سالن اصلی ابتدا تعداد زیادی از مهمانان ویژه جشنواره و عوامل فیلم از درب ویژه وارد شدند و بعد درب‌های بالا باز شد و جمعیت زیادی به سوی درها هجوم بردند که در پی این اتفاق، درگیری‌های لفظی شدت یافت.

ازدحام جمعیت برای ورود به حدی بود که دیگر امکان چک‌کردن کارت‌ها فراهم نبود و همه وارد سالن شدند.

هم‌اکنون نمایش لانتوری آغاز شده و جمعیت زیادی روی پله‌ها نشسته‌اند و در حال تماشای فیلم هستند.

دو سالن دیگر برج میلاد هم به نمایش لانتوری اختصاص پیدا کرده و برخی از حاضران به آن سالن‌ها مشایعت شده‌اند.

روز پنجشنبه خانواده‌های زیادی به همراه کودکان خود در برج میلاد حضور داشتند و اهالی رسانه با اتمام هر فیلم باید در صف ورود فیلم بعدی حضور پیدا می‌کردند.»

 

 

 

مسئله دیگر همچنان بی تدبیری در برنامه ریزی نمایش فیلمهاست. چرا جشنواره باید سانس های پیش از ظهر را از دست بدهد و سانس 2 بعد از ظهر را تلف کند، در عوض اهالی رسانه را ساعت 3 بامداد از برج میلاد مرخص کند؟!

از سوی دیگر برای بسیاری این پرسش پیس آمد که فیلم به شدت ضعیفی مثل زاپاس چطور وارد بخش مسابقه سینمای ایران شده است؟!

فیلمهای نفس، لانتوری، و زاپاس از فیلمهای ناامیدکننده چهارمین روز جشنواره بودند.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می گردد.

 



 تاريخ ارسال: 1394/11/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.