پرده سینما

«رگ خواب» در حال و هوای «بوتیک»؛ آخرین خبرها از جدیدترین فیلم حمید نعمت الله

پرده سینما

 






 

 

حمید نعمت الله. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینماحمید نعمت الله همزمان با آخرین ساعات فیلمبرداری فیلم جدیدش رگ خواب گفت: علاقه‌مندم که این فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره فجر یا هر جشن و جشنواره دیگری به نمایش دربیاید اما اکران آن را برای هیچ یک از این رویدادها به تعویق نمی‌اندازم.

او در گفت‌وگو با ایسنا درباره مراحل ساخت فیلم اش توضیح داد: اگر فیلم برای بخش بین‌الملل جشنواره فجر آماده شود آن را در این جشنواره اکران می‌کنم اما فیلم را برای بخش ملی جشنواره سال آینده نگه نمی‌دارم بلکه زودتر آن را اکران می‌کنم.

نعمت الله که روز 3 اسفند ماه همراه با گروه سازنده فیلم رگ خواب در آخرین لوکیشین این فیلم که خانه‌ای حوالی میدان هفت حوض حضور داشت، درباره فضای این فیلم گفت: فضای این کار اجتماعی است اما از آغاز کار به دلایلی که هنوز هم وجود دارد، تصمیم گرفتیم داستان فیلم را اعلام نکنیم و حالا هم ترجیح می‌دهم به بیان همین نکته بسنده کنم که این فیلم وجوه اجتماعی و روانشناسانه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که فضای فیلم به کدام یک از فیلم‌های قبلی‌اش نزدیکتر است، توضیح داد: فضای این کار بیشتر به فضای اولین فیلمم بوتیک نزدیک است.

این کارگردان که تمام مراحل فیلمبرداری فیلم اش در تهران انجام شده است، اضافه کرد: لوکیشن‌های پراکنده‌ای در تهران داشتیم از جاده‌ها و کوه و کمر تا اطراف و مرکز شهر.

نمت‌ الله که این فیلم را با بازی لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا و حمیدرضا آذرنگ ساخته است، درباره کم پرسوناژ بودن آن نیز توضیح داد: بازیگران اصلی ما همین دوستان هستند. البته اقای آذرنگ در فیلم ما حضوری افتخاری دارد و فقط در یک سکانس بازی می‌کند. از آقای بهزاد رحیم‌خانی هم خواستم تا در یک سکانس بازی داشته باشد. به جز اینها چند نقش فرعی دیگر هم داریم.به هر حال ویژگی این سناریو و قصه این بود که کم پرسوناژ باشد.

این کارگردان درباره دیگر مراحل تولید و ساخت فیلمش گفت: فیلمبرداری‌مان به پایان رسیده و همزمان با آن تدوین هم انجام شده است که البته هنوز من در جریان آن نیستم. باید راف‌کات را ببینم تا بعد از آن روند طبیعی کار طی شود.

وی که ساخت موسیقی این فیلم را نیز همچون فیلم‌های قبلی‌اش آرایش غلیظ و بی پولی به سهراب پورناظری سپره است، درباره این همکاری دوباره افزود: مدت زیادی است که با یکدیگر کار می‌کنیم و به جز این فیلم‌ها در سریال وضعیت سفید و چند تله فیلم دیگر با هم همکاری کردیم که همیشه رضایت‌بخش بوده است به همین دلیل در این فیلم هم بار دیگر با یکدیگر کار می‌کنیم.

سناریوی این فیلم که با نام مینا پروانه ساخت گرفت، نوشته معصومه بیات است و خود نعمت الله تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

قصه این فیلم درباره اضمحلال یک زن است و به نظر می‌رسد نعمت‌الله قصد دارد فضایی متفاوتی را در این فیلم تجربه کند.

فهرست کامل عوامل این اثر سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، صدابردار: بابک اردلان، تدوین : مهدی سعدی، طراح صحنه: حمیدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آزاده قوام، مجری طرح و طراح گریم : سهند ترابی، عکاس: امیرحسن شجاعی، منشی صحنه: شیدا یوسفی، برنامه ریز و دستیار کارگردان:فواد چاومه، دستیاران کارگردان: ایما استمراری، علیرضا اسکندر، بامداد نعمت الله، منشی صحنه: شیدا یوسفی، دستیار برنامه ریز:شبنم شبدیز، نورپرداز: داود محمدی، دستیار نور: آنگینه ایسنانیانس، دستیاران فیلمبردار: سعید براتی، حسن لشکری، مهدی براتی، سجاد براتی، امید نامنی، دستیاران صحنه: بابک تکریم سیف آبادی، سعید بیات، دستیاران صدا: امیر عاشق حسینی، بردیا اردلان، دستیاران گریم: لیلا ثانی، مهدی صیاد، دستیار لباس: فاطمه امیری، جلوه‌های ویژه تصویری: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، گرافیست: روح الامین، مدیرتدارکات: یاسر سلیمانی، دستیار تولید: محسن پناهی، دستیاران تدارکات: مهدی بحری، علی کریمی، میلاد دین دوست.


 تاريخ ارسال: 1394/12/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

اثار نعمت الله را خیلی دوست دارم /ایشان فروی صادق ،امین و سینما شناس هستند /بیاد اتی بوتیک و احمد رنجه بی پولی

0+0-

چهارشنبه 5 اسفند 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.