پرده سینما

«کن» از فیلم زندگی امیلی دیکنسون استقبال کرد

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

فیلم زندگی‌نامه امیلی دیکنسون، شاعر نامدار آمریکایی در بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن با استقبال خریداران بین‌المللی همراه شد.

به گزارش (ایسنا،‌ فیلم یک عشق آرام ساخته ترنس دیویس، کارگردان انگلیسی که روایتگر زندگی امیلی دیکنسون، از مهمترین چهره‌های تاریخ ادبیات آمریکاست در جریان برگزاری بازار جشنواره فیلم کن به چندین خریدار بین‌المللی از آلمان، اسپانیا، استرالیا، کره‌جنوبی، منطقه اسکاندیناوی و خاورمیانه فروخته شد.

فیلم عشق آرام که در آن سینتیا نیکسون ایفاگر نقش امیلی دیکنسون، شاعر خجالتی آمریکایی است، برای اولین‌بار در فوریه سال جاری در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین رونمایی شد و با بازخورد مناسبی رو به رو شد.

امیلی دیکنسون، شاعر نامدار آمریکایی و یکی از تأثیرگذارترین شاعران قرن نوزدهم جهان است. اطلاعات کمی درباره‌ زندگی شخصی و روابط اجتماعی دیکنسون در دست است و اگرچه در زمان حیات، تنها کم‌تر از 10 شعر از 1800 قطعه شعر او به‌ چاپ رسید، اما از تأثیرگذارترین شاعران قرن نوزدهم محسوب می‌شود.

او در خانواده‌ای مرفه متولد شد و با وجود تحصیلات عالی، فردی گوشه‌گیر بود. امیلی شاعر پرکاری بود، اما تنها اجازه‌ چاپ چند شعر خود را داد. اولین مجموعه‌ شعرش، چهار سال پس از مرگش منتشر شد و تا سال 1955 که شعرهای امیلی دیکنسون توسط توماس جانسون منتشر شد، مجموعه‌ کاملی از شعرهای او به‌چاپ نرسیده بود.

منتقدان ادبی معاصر، دیکنسون را از لحاظ جایگاهش در شعر آمریکا، هم‌ردیف رابرت فراست و والت ویتمن می‌دانند. اولین جرقه‌های سرودن شعر در دیکنسون پس از خواندن اولین مجموعه‌ شعر رالف والدو امرسون به‌وجود آمد.

امیلی دیکنسون روز پانزدهم می 1886 به‌ علت ابتلا به عفونت کلیه درگذشت. پس از مرگ، خانواده‌اش 40 کتاب دست‌نوشته شامل بیش از 1700 شعر او را پیدا کردند.

به گزارش ورایتی، بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی از تاریخ 11 می (22 اردیبهشت) تا 22 می (دوم خرداد) برپا خواهد بود.



 تاريخ ارسال: 1395/2/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.