پرده سینما

تیم برتون: اگر می‌توانستم پایان فیلم اشک‌ها و لبخندها را تغییر می‌دادم

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم برتون، كارگردان هالیوودی و رییس هیات داوران جشنواره كن در حاشیه این جشنواره گفت: اگر می‌توانستم پایان فیلم اشک‌ها و لبخندها را تغییر می‌دادم.

 

ریچارد برتن و کلینت ایستوود در قلعه غقاب ها. از فیلم های مورد علاقه تیم برتونبه گزارش فارس، تیم برتون، رییس هیات داوران بخش مسابقه این دوره از رقابت‌های كن در حاشیه این جشنواره در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فرانسه در پاسخ به این سوال كه اولین فیلمی كه ساختید چه بود و اصلا چه چیزی باعث سد تا شما فیلمساز شوید، گفت: جیسون و آرگونات‌ها اولین فیلم من بود. تماشای شخصیت‌های سری فیلم‌های ری هری‌هاسن باعث شد تا من بخواهم هم انیماتور شوم و هم فیلمساز.

تیم برتون درباره این كه از تماشای كدام فیلم هرگز خسته نمی‌شود، گفت: چندتایی فیلم است كه من از دیدن آنها هیچگاه خسته نمی‌شوم، شاید عجیب به نظر برسد ولی در هر مكان و در هر زمانی كه بتوانم مثلا از تماشای فیلمی چون جایی كه عقاب‌ها جرات می‌كنند (قلعه عقاب‌ها) لذت می‌برم، چنین احساسی را نسبت به فیلم مرد امگا هم دارم، اینها فیلم‌هایی هستند كه اگر من روز قبل هم آنها را دیده باشم باز با اشتیاق آنها را تماشا خواهم كرد.

این كارگردان هالیوودی در جواب به این سوال كه كدام صحنه از یك فیلم بیشترین تاثیر احساسی را روی او داشته است، گفت: به خوبی به یاد می‌آورم زمانی كه صحنه سقوط كینگ كونگ را از بالای ساختمان دیدم به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم و البته این احساس را در پایان هر فیلم هیولایی دیگری كه به نابودی هیولا منجر می‌شود، دارم، من در پایان این فیلم‌ها تا مدت‌ها به شدت ناراحت و افسرده هستم.

وی درباره دوست داشتنی‌ترین فیلم‌ها گفت: همه فیلم‌هایی كه اثری از خلاقیت در آنهاست سرشار از روح هستند، به نظر من همه فیلم‌های ماریو باوا این ویژگی را دارند و من دوست داشتم تا در یكی از این فیلم‌ها زندگی می‌كردم.

بچه های خانواده فون تراپ در اشک ها و لبخندها! خانواده ای که تیم برتون می گوید دوست داشت همه شان را در پایان فیلم می کشت!برتون درباره اینكه دوست داشت با كدام بازیگران زن و مردی كه اكنون نیستند، كار می‌كرد، گفت: من همیشه دوست داشتم تا كسانی چون پیتر لور و بوریس كارلوف زنده بودند تا من با آنها كار می‌كردم ولی خوشبختانه اینقدر خوش‌شانس هستم كه بتوانم با كسانی چون كریستفر لی كه همیشه آنها را ستوده‌ام، همكاری كنم.

او در جواب به این سوال كه اگر می‌توانست، پایان كدام فیلم را عوض می‌كرد گفت: شاید اشک‌ها و لبخندها، اگر می‌توانستم در پایان فیلم همه خانواده را می‌كشتم.

وی در پاسخ به این سوال كه به عقیده او سینما تا كجا پیش خواهد رفت، گفت: سوال بسیار سختی است، چون برای سینما نمی‌توان حد و حدوی قائل شد، سینما دائما در حال تغییر و تحول است و هر چیزی ممكن است روی دهد.

برتون در پایان درباره اوقات فراغت خود گفت: در این مواقع دوست دارم كه هیچ كاری انجام ندهم، درست در همین زمان‌ها است كه حقیقتا بشترین چیزها خلق می‌شود، در این مواقع من از پنجره بیرون را تماشا می‌كنم، درخت‌ها، گل‌ها، آسمان و... .

بنا براین گزارش، شصت و سومین جشنواره فیلم كن شب گذشته با اعطای جایزه نخل طلای این دوره از رقابت‌ها به فیلم تایوانی عمو بون می‌گه می‌تونه زندگی گذشته‌اش رو به یاد بیاره ساخته اپی‌شاتپونگ ویراسه تاكول  به كار خود پایان داد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/3/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.