پرده سینما

آغاز فیلمبرداری «جرم» مسعود کیمیایی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید بیست و هشتمین فیلم بلند سینمایی مسعود كیمیایی از لوكیشن بازسازی شده یك زندان شروع می‌شود.

 

مسعود کیمیاییفیلمبرداری جرم بیست و هشتمین فیلم مسعود کیمیایی از صبح فردا آغاز می شود. قرار است نخستین صحنه ای که فیلمبرداری از آن آغاز می شود لوكیشن‌ زندان باشد که یکی از مکان های اصلی فیلمبرداری این فیلم است. فیلمبرداری این بخش دو هفته به طول می‌انجامد.

در جرم بازیگرانی چون داریوش ارجمند، شبنم درویش، بهاره رهنما، پولاد كیمیایی، حامد بهداد، سیامك انصاری، مسعود رایگان، نیكی كریمی و... بازی می‌كنند.

همچنین تعداد زیادی از هنرجویان و فارغ‌التحصیلان «كارگاه آزاد فیلم» (مثل دو سه فیلم اخیر كیمیایی) در جلو و پشت دوربین با جرم همكاری می‌كنند.

در این فیلم داریوش ارجمند در سومین همكاری‌اش با كیمیایی پس از اعتراض و رئیس، نقش «رفعت» را بازی می‌‌كند كه در حبس به سر می‌برد. پیش‌تر قرار بود كه انتظامی در این نقش بازی كند كه مثل فیلم رئیس جای خود را به داریوش ارجمند داده است.

تورج منصوری - مدیر فیلمبرداری، اسحق خانزادی - مدیر صدابرداری، ایرج رامین‌فر ـ مدیر‌ هنری، تینا پاكروان- مدیر تولید، محمدرضا قومی - طراح چهره‌پردازی و محمدعلی جناب -برنامه‌ریز و دستیار كارگردان از عوامل فنی فیلم هستند. فیلمنامه جرم را مسعود كیمیایی نوشته است. بیست و هشتمین فیلم بلند سینمایی این فیلمساز كه حال و هوای اجتماعی، سیاسی و تاریخی دارد و در فضای سال‌‌های پیش از انقلاب می‌گذرد، داستان مردی است كه نمی‌خواهد از عقیده‌ای كه دارد تخطی نكند. این یکی از درونمایه های همیشگی فیلم های کیمیایی است.

 

سجادپور: كیمیایی جرم را بر اساس قوانین می‌سازد

 

مدیر كل اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای معاونت سینمایی با اعلام این كه ساخت فیلم جرم كاملا قانونی است اظهار داشت: مسعودكیمیایی به‌دلیل عدم تأمین سرمایه لازم از ساخت تبعید سایه‌ها انصراف داد و پروانه ساخت همان فیلم به‌نام جرم تغییر یافت.

 

سجادپور در گفت‏وگو با فارس درباره آغاز تولید فیلم جرم‌ توسط مسعود كیمیایی در حالی كه صدور پروانه ساخت آن رسما از سوی روابط عمومی معاونت سینمایی اعلام نشده، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: آقای كیمیایی در ساخت جرم هیچ‌گونه تخلفی را مرتكب نشده‌اند و این فیلم كاملا بر اساس قوانین جاری سینمای ایران كلید خواهد خورد.

وی افزود: مسعودكیمیایی سال گذشته پروانه ساخت تبعید سایه‌ها را دریافت كرد كه به دلیل عدم تامین سرمایه لازم از ساخت تبعید سایه‌ها انصراف داد و به دلیل این كه یك فیلمساز در یك سال، نمی‌تواند دو پروانه ساخت بگیرد و به همین دلیل با درخواست ایشان پروانه ساخت این فیلم برای جرم تغییر یافت.


 تاريخ ارسال: 1389/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.