پرده سینما

حمله شمقدری به بهمن فرمان آرا

پرده سینما

 






 

 

 

شمقدری: در دولتی که متکی بر ارزش‌ها بود، جایی برای «شاهزاده قجری و دوست خاندان سلطنتی» نبوده است!

 

 

جواد شمقدریجواد شمقدری رییس سابق سازمان سینمایی به تازگی در مورد برخی از حواشی سینمای ایران گفته‌های عجیبی را مطرح کرده است. او می‌گوید در زمانی که او سکان‌‌دار سینمای ایران بوده ، ماهیانه تنها سه تا چهار میلیون تومان حقوق می‌گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صبا او همچنین به عدم فعالیت هنری بهمن فرمان‌آرا در زمان ریاستش بر سازمان سینمایی اشاره و اعلام کرده در دولتی که متکی بر ارزش‌ها بود، جایی برای «شاهزاده قجری و دوست خاندان سلطنتی» نبوده است!

حدود یک ماه از ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی برخی از مدیران اقتصادی دولت در رسانه‌ها می‌گذرد. حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور چند هفته پیش نسبت به این مساله واکنش نشان داد و اعلام کرد که در کنار مدیران فعلی، فیش‌های حقوقی مدیران اسبق سازمان سینمایی را هم منتشر خواهد کرد. بعد از اعلام این موضوع از سوی ایوبی، مدیران پیشین سازمان سینمایی سکوت پیشه کردند و به گفته‌های ایوبی واکنشی نشان ندادند. البته انتشتر فیش حقوق مدیران سینمایی فعلی و سابق هم مسکوت ماند.

اما دیروز جواد شمقدری سکوت خود را در مورد افشای فیش‌های حقوقی خود و مدیرانش را شکست و در گفت‌وگو با «سراج 24» اعلام کرد که در طول ریاستش بر سازمان سینمایی ماهیانه تنها سه تا چهار میلیون تومان دریافت می‌کرد. شمقدری درباره گفته‌های اخیر ایوبی در مورد افشای فیش‌های حقوقی مدیران سابق سازمان سینمایی گفته است: «این کار را بکنند و تنها در حد حرف و شعار باقی نماند! درباره حقوق مدیران سینمایی دولت قبل بلوف می زنند، چرا که حقوق ماهیانه بنده در آن دوران متوسط در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان بود که فیش های آن هم موجود می‌باشد. از این جهت به مدیران سینمایی اعلام می کنم که فیش های خود را هم نشان دهند که مشخص شود چقدر می گیرند و به پاداش های خود هم اشاره کنند.»

رییس سازمان سینمایی در دولت دهم در ادامه گفت‌وگوی خود، درباره بودجه جشنواره فیلم فجر هم اظهار نظر کرده است: «در دوره ما به طور متوسط هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر ۵ میلیارد تومان بود و امروز رقم ۱۵ میلیاردی را درباره هزینه‌های آن می شنویم که باید در این باره شفاف سازی شود. البته امیدواریم که اخبار شنیده شده صحت نداشته باشد و رقم های بالایی که می شنویم پیش نیامده باشد. در هر صورت با صراحت بیایند رقم هزینه ها و علت انجامش را به مردم اعلام کنند. چون هزینه های جاری نباید بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته باشد و بیشتر مربوط به افزایش دستمزدهای مدیران خواهد بود که این مساله جای تامل دارد که چگونه می شود دستمزدها مثلا ۱۰ برابر شود. این مطالبه باید از طریق رسانه ها صورت بگیرد، آن هم در دوره ای که بسیاری از هنرمندان ما به دلیل بیکاری در وضعیت اقتصادی نامناسبی بسر می برند.»

شمقدری همچنین از بایکوت نیروهای ارزشی و انقلابی در دولت فعلی انتقاد می‌کند و یکی از بزرگترین دستاوردهای خود در زمان ریاستش بر سازمان سینمایی را جلوگیری از فعالیت‌های بهمن فرمان آرا اعلام کرده است: «شما ببینید در دوره ما فیلمسازی چون بهمن فرمان آرا که شاهزاده‌ای قجری و از دوستان خانواده سلطنتی بوده است، فرصت فیلمسازی نیافته و این را خودش اعلام می‌کند، چرا که می داند در دولت متکی به ارزش‌ها جایی برای فعالیت امثال او نیست. در صورتی که همین آدم در دوران اصلاحات پس از سال ها حضور در خارج به ایران آمده و به راحتی فیلم ساخت و در همین دولت هم تا به حال دو فیلم با حمایت آشکار مسئولان دولتی ساخته است! همین ها می تواند شاخصه ارزش گذاری در این دولت باشد؛ هنگامی که فیلمسازانی مغایر با انقلاب فیلم می‌سازند و اکثر کارگردان های ارزشی خانه نشین می شوند!»

شمقدری در حالی به ساخت دو فیلم فرمان‌آرا در دوران زمامداری دولت حسن روحانی اشاره کرده که او فقط فیلم «دلم می‌خواد» را در سال 92 کارگردانی کرده است. این فیلم به دلیل اختلاف فرمان‌آرا و تهیه‌کننده هنوز به نمایش درنیامده است. به تازگی اعلام شد که او قصد دارد فیلم جدیدش را بسازد.



 تاريخ ارسال: 1395/4/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.