پرده سینما

میرکریمی از «خانه سینما» می رود

پرده سینما

 






 

 

 

سیدرضا میرکریمیرضامیرکریمی بعد از 14 ماه مدیرعاملی خانه سینما، هفته آینده از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد. این خداحافظی با خواست خود وی بوده و خبرها حکایت از آن دارد، برای فعالیت بیشتر در فضای کارگردانی و ساخت فیلمی در رابطه با شهید همت این استعفا را ارائه داده است .

به گزارش خبرگزاری صبا، زمزمه‌های رفتن میرکریمی از خانه سینما، بعد از ایام نوروز سال جاری برای اولین‌بار مطرح شد. استعفایی که تاکنون مورد قبول قرار نگرفته بود. اما این روزها ،خبرها حکایت از این دارد، باقی‌ماندن میرکریمی در این سمت، بسیار کمرنگ خواهد بود و اوایل هفته آینده چهاردهمین مدیرعامل خانه سینما معرفی خواهد شد.

 

میرکریمی در صندلی نزدیک به شهردار تهران

 

برپایه این خبر، میرکریمی در ماه‌های اخیر، نزدیکی زیادی با مسئولان شهری تهران داشته و هیچ بعید نیست که در انتخابات آتی ریاست جمهوری در کنار شهردار تهران قرار گیرد. انصراف او از مدیرعاملی خانه سینما که با حمایت مستقیم رییس سازمان سینمایی انجام خواهد شد، حکایت از آن دارد که او در فاصله‌ای کمتر از یک سال تا انتخابات قصد ندارد به عنوان مهره‌ای معتمد مدیران سینمایی دولت روحانی شناخته شود.

 

حضور در پروژه شهید همت

 

البته مسئله دیگری که در ارتباط با استفعای میرکریمی مطرح شده است، حاکی از ساخت فیلم شهید همت توسط وی است که همین امر زمان زیادی را از کارگردان فیلم سینمایی «دختر» خواهد گرفت.

گفتنی است، میان اسامی ‌گزینه‌هایی که به عنوان جایگزین رضا میرکریمی برای مدیرعاملی خانه سینما هم‌اکنون مطرح هستند نامبرده می‌شود، نام یک تهیه‌کننده زن و دو فیلمساز و یکی از مدیرعاملان اسبق خانه سینما به چشم می‌خورد که به احتمال قوی ظرف روزهای آینده هیات مدیره خانه سینما بر سر گزینه مدیرعاملی به اجماع خواهند رسید.

سیدرضا میرکریمی. عکس از الهام عبدلیشایان ذکر است، ‌رضا میرکریمی از 23 اردیبهشت سال 1394 از طرف هیات مدیره خانه سینما که ابراهیم مختاری به عنوان رییس هیات مدیره و محمدرضا موئینی، بهمن اردلان، آتیلا پسیانی، کامران ملکی، شادمهر راستین و سید مهدی خادم به عنوان اعضای اصلی،حمیدرضا آشتیانی پور و محمدرضا سکوت به عنوان اعضای علی‌البدل و همچنین عبداله اسفندیاری به عنوان بازرس اصلی و ایمان کرمیان به عنوان بازرس علی‌البدل به عنوان مدیرعامل خانه سینما معرفی شد.

رضا میرکریمی از 23 اردیبهشت به سمت مدیرعاملی خانه سینما منصوب شد، وی پس از دریافت حکم مدیرعاملی خانه سینما به عنوان دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره جهانی فیلم توسط حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی معرفی شد، همچنین وی در این مدت فیلم سینمایی «دختر» را مقابل دوربین برد که در جشنواره مسکو جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مر را به ترتیب برای رضا میرکریمی و فرهاد اصلانی به ارمغان آورد.

 

تاکنون منوچهرعسگری‌نسب، محمدآقاجانی، تورج منصوری، احمدرضا درویش، یداله صمدی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، سید ضیاء هاشمی ،رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور سکان مدیرعاملی خانه سینما را برعهده داشته‌اند.

فیلم سینمایی دختر آخرین اثر سینمایی رضا میرکریمی است که پس از 25 روز نمایش عمومی به فروشی نزدیک به هشتصد میلیون تومان دست پیدا کرده است. فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند بازیگران اصلی این فیلم هستند.



 تاريخ ارسال: 1395/4/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

با آمدن منوچهر شهسواری امیدوارم خانه سینما به رسالت خاصلی خود باز گردد.

0+0-

دوشنبه 28 تير 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.