پرده سینما

خوشحالی بهمن کیارستمی از ساخته شدن «گزارش یک مرگ مشکوک»

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

بهمن کیارستمیبهمن کیارستمی با ابراز رضایت از ساخت فیلمی درباره پدرش توسط کیومرث پوراحمد گفت:‌ از انجام این کار حمایت می‌کنیم.

بهمن کیارستمی درباره‌ی تصمیم کیومرث پوراحمد برای ساخت فیلمی از زندگی و مرگ عباس کیارستمی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از این موضوع اطلاع چندانی ندارم و فقط در خبرها آن را خواندم. با این حال به نظرم اتفاق خوبی است و خوشحالیم که آقای پوراحمد قصد دارد چنین کاری انجام دهد.

او با اشاره به اینکه از انجام این کار و ساخت چنین فیلمی حمایت می‌کند، در پاسخ به اینکه آیا خودش قصد ندارد با توجه به سپری کردن چند ماه اخیر در کنار پدرش و اینکه احتمالا تصاویری جمع‌آوری شده باشد، فیلمی درباره عباس کیارستمی بسازد، اظهار کرد: طبعا در این چهار ماه که او بیمار بود مراقبت از او و همراهی‌اش جایی برای فکر کردن به ساختن فیلم نگذاشته بود و من بیشتر سعی کردم به وظایف فرزندی‌ام بپردازم تا کار حرفه‌ایم. اگر مستنداتی هم در این مدت جمع کرده‌ام، اسنادی هستند که فکر کردم شاید در روند درمانی به کار بیایند نه آن که قصد داشته باشم با آن‌ها فیلم بسازم.

بهمن کیارستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام توجهم به روند و نتیجه‌ی بررسی پرونده‌ی پزشکی پدرم است. این پرونده در عین سادگی پیچیدگی‌هایی دارد و با توجه به حساسیت افکار عمومی، امیدوارم نتیجه‌ی بررسی نظام پزشکی رضایت‌بخش باشد. منظور از "رضایت‌بخش" صدور رای له یا علیه کسی نیست، بلکه مهم شفافیت و صداقت است تا آنچه در این چهارماه رخ داده به درستی و دقت بررسی و اعلام شود. در این راستا تمام تلاش خود را خواهم کرد و امیدوارم تیم بزرگی از پزشکان که مسئول بررسی این پرونده را به عهده دارند آن را با دقت بررسی کنند و نتیجه را با صراحت اعلام نمایند.

کیومرث پوراحمد اعلام کرده که در حال طراحی و نگارش فیلمنامه‌ای مستند داستانی با نام موقت گزارش یک مرگ مشکوک است و قصد دارد آن را به زودی بسازد.

اوکه در فرانسه به سر می‌برد به ایسنا گفت: این فیلم درباره‌ اهمیت عباس کیارستمی بودن، آثار و نگاه ویژه سینمایی و تاثیرش بر سینای جهان و سرانجام مرگ مشکوک این ستایش‌شده‌ترین فیلمساز ایرانی است.

این کارگردان سینما همچنین اضافه کرد: در جریان تمام جزئیات درمان عباس کیارستمی و نیز پس از مرگ او بوده و صاحبان اصلی این فیلم را احمد و بهمن کیارستمی می‌داند.

پوراحمد تاکید کرد: اگر این دو برادر ترجیح دهند فیلمساز دیگری این اثر را  بسازد، همکاری خواهد کرد.



 تاريخ ارسال: 1395/4/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.