پرده سینما

فیلم جدید پولانسکی، بر اساس یک داستان واقعی

پرده سینما

 







 

 

رومن پولانسکیرومن پولانسکی کارگردان سرشناس سینمای جهان به زودی فیلم جدید خود را با عنوان براساس داستان واقعی مقابل دوربین می‌برد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سینمای اروپا Cineuropa: در این فیلم که به اقتباس از رمانی با همین نام نوشته دلفین دویگان و با فیلمنامه مشترک از پولانسکی و الیور آسایاس ساخته می‌شود، امانوئل سنیه بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با پولانسکی را در فیلم ونوس در خز را دارد، در کنار اوا گرین نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

 

فیلم بر اساس داستان واقعی درباره یک زن رمان نویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است اما از عواقب شهرتی که تازه نصیبش شده راضی نیست و با یک زن نویسنده کتاب‌های زندگی‌نامه برای دیگران می‌نویسد. در حالی که این دو در ابتدا رابطه‌ای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر می‌کند و زندگی زن رمان‌نویس در کنترل این زن تازه وارد قرار می‌گیرد.

رومن پولانسکی، کارگردان سرشناس و برنده اسکار سینمای جهان که همواره در پاریس و یکی از شهرهای سوئیس زندگی می‌کند در سال 2009 به سبب اتهامات آزار و اذیت جنسی که در آمریکا به او وارد شده بود، در کشور سوئیس دستگیر و تحت بازداشت خانگی نیز قرار گرفت.

پولانسکی اولین فیلم بلند خود را در با نام چاقو در آب ساخت. دومین فیلم وی با نام تنفر در انگلیس ساخته شد. در سال 1966، پولانسکی سومین فیلم‌اش را با نام بن‌بست روانه سینما کرد. در سال 1967، وی فیلم قاتلین بی‌باک خون‌آشام را ساخت که اولین فیلم رنگی او محسوب می‌شد. پس از آن، پولانسکی به آمریکا رفت و با ساخت فیلم پرفروش‌ و موفق بچه رزماری، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.

او در سال 1973 یکی از بهترین فیلم‌هایش یعنی محله‌ چینی‌ها را ساخت. این فیلم که نامزد 11 جایزه‌ اسکار شد، جایزه بهترین بازیگری را برای جک نیکلسون و فی داناوی به‌همراه آورد و اسکار بهترین فیلم‌نامه را نیز کسب کرد. پولانسکی برای ساخت فیلم بعدی‌اش به اروپا و فرانسه رفت و در سال 1979 تس را ساخت که موفق به کسب سه جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی لباس و بهترین کارگردان هنری شد.

سال 2002 بود که پولانسکی شاهکار سینمایی‌اش را به جهانیان معرفی کرد؛ پیانیست، فیلمی درباره‌ جنایت‌ نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم که همیشه او را آزار می‌داد. این فیلم اسکار بهترین کارگردانی و جایزه‌ نخل طلای کن را برایش به ارمغان آورد.

ونوس در پوست خز آخرین ساخته پولانسکی پیش از پروژه سینمایی بر اساس یک داستان واقعی بود که در سال 2013 در جشنواره کن رونمایی شد. این فیلم در جوایز سزار فرانسه در پنج بخش نامزد جایزه بود که در نهایت به جایزه بهترین کارگردانی دست یافت.



 تاريخ ارسال: 1395/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.