پرده سینما

برنده نخل طلا پیشتاز جوایز فیلم بریتانیا شد

پرده سینما

 







 

 

من دنیل بلیکمن دنیل بلیک ساخته کن لوچ در هفت بخش از جوایز فیلم مستقل بریتانیا نامزد کسب جایزه نام گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، ساخته کن لوچ که امسال جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را دریافت کرد در هفت بخش از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه نویسی نامزد کسب جایزه از جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد.

داستان این فیلم درباره زندگی یک نجار که پس از حمله قلبی بیکار می‌شود و همچنین یک مادر تنها و درگیر تشریفات اداری در سیستم تامین اجتماعی کشور انگلیس است.

من، دنیل بلیک در بخش بهترین فیلم مستقل با فیلم‌های عزیز آمریکایی ساخته آندرا آرنولد، زوج درون یک چاله از تام جینس، یادداشت‌هایی درباره کوری ساخته پیتر میدلتون و زیر سایه از بابک انوری کارگردان ایرانی-انگلیسی رقابت خواهد کرد.

در بخش بهترین کارگردانی جوایز فیلم مستقل بریتانیا نیز کن لوچ (من، دنیل بلیک)، بابک انوری (زیر سایه)، بن ویتلی (آتش آزاد)، آندرا آرنولد (عزیز آمریکایی) و پیتر میدلتون و جیمز اسپینی (یادداشت‌هایی درباره کوری) نامزد کسب جایزه شدند.

زیر سایه ساخته فارسی‌زبان بابک انوری پس از من، دنیل بلیک با شش نامزدی بیشترین تعداد نامزدی را در جوایز فیلم مستقل بریتانیا دارد.

سال گذشته فیلم اکس مشینا ساخته الکس گارلند موفق به کسب سه جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز فیلم مستقل بریتانیا شد.

برندگان جوایز فیلم مستقل بریتانیا د سال 2016 روز 4 دسامبر (14 آذر) معرفی می‌شوند.



 تاريخ ارسال: 1395/8/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.