پرده سینما

محسن سیف درگذشت/ پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

پرده سینما


 


 






محسن سیف درگذشت/ پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

 

 

محسن سیفمحسن سیف منتقد پیشکسوت سینمای ایران درگذشت.

به گزارش ایسنا، محسن سیف منتقد قدیمی سینما که از عارضه‌ی سرطان رنج می‌برد امروز 14 آبان ماه در بیمارستان رسول‌اکرم (ص) از دنیا رفت.

پیکر این منتقد قدیمی به سردخانه منتقل شده است و مراسم تشییع آن متعاقباً ارسال می‌شود.

مرحوم محسن سیف در سال 1331 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و ارتباطات بود. نگارش چندین عنوان کتاب شعر و قصه برای کودکان، مجموعه داستان، رمان، فرهنگ سینمایی، الفبای فیلمنامه‌نویسی و... از جمله تالیفات این نویسنده فقید است.

سیف نوشتن برای سینما را از اواخر دهه‌ی 40 در مجلاتی چون «فردوسی» و «ستارۀ سینما» آغاز کرد. او در دو دهه‌ی گذشته نیز با مجلاتی چون «فیلم»، «گزارش فیلم»، «دنیای تصویر»، «صنعت سینما» و «جهان سینما» همکاری داشت.

طبق پیگری ایسنا از رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی؛ جواد طوسی اعلام کرد که در تلاش هستیم مرحوم سیف را در قطعه هنرمندان دفن کنیم بنابراین زمان خاکسپاری مشخص نیست و متعاقبا اعلام می‌شود.

 

 

پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

 

 

در پی درگذشت محسن سیف، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در پیامی فقدان او را تسلیت گفت.  متن پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شرح زیر است:

 

«درگذشت محسن سیف نویسنده و منتقد سینمایی صاحب سبک برای اهل اندیشه و قلم ناگوار و دردناک است. فقدان این نویسنده شریف، خلوت گزیده و نکته‌بین برای همیشه حس خواهد شد و حسرت حضور با محبت و بدون تکلف او برای ما باقی خواهد ماند.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، از پروردگار مهربان برای ایشان، رحمت واسعه مسألت دارد و این مصیبت را به خانواده آن عزیز، بازماندگان ، همکاران رسانه‌ای و علاقهمندان ادبیات و سینما تسلیت می‌گوید.

 

 

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

                                                                                           

  14 آبان 1395



 تاريخ ارسال: 1395/8/14
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

چه بد که اولین روز هفته را با مرگ عزیزان آغاز کنیم/ محسن سیف با قلمش نان در میآورد و متاسفانه هیچ کس حمایتش نکرد/ روحش شاد و یادش گرامی باد/پیشکسوتان اهل قلم کم یابند/ یا علی

49+0-

شنبه 15 آبان 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.