پرده سینما

«جورج مایکل» خالق «نجواهای نامفهوم» درگذشت

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

 

جرج مایکلبه گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، طبق اعلام مدیر برنامه‌های «جورج مایکل»، این خواننده سرشناس در منزلش در آکسفوردشایر و به علت ایست قلبی در حالیکه تنها بوده فوت کرده است.

«جورج مایکل» که با خوانندگانی چون «مایکل جکسون» هم دوره بوده، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است.

این خواننده که متولد ۱۹۶۳ در شمال لندن بود، ۱۲ تک‌آهنگ انگلیسی و ۹ آلبوم انگلیسی و ۱۰ تک‌آهنگ آمریکایی و ۲ آلبوم آمریکایی داشته و معروفترین اثرش "نجواهای نامفهوم" (Careless Whispers) است.

وی که به هنگام مرگ ۵۳ سال داشت قبرسی (و به روایتی یونانی)تبار بود و از مادری انگلیسی و پدری قبرسی/یونانی (که در سال ۱۹۵۰ میلادی به بریتانیا سفر کرده بود) در شمال لندن به دنیا آمده بود. هنوز علت مرگ این خوانندۀ نامی اعلام نشده است.

جورج مایکل سابقۀ عفونت ریوی داشت و یکبار هم به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ مورد عمل قرار گرفته بود.

این خوانندۀ بریتانیایی کار خود را با گروه دو نفرۀ «وم» آغاز کرد و در اواخر دهۀ هشتاد به صورت انفرادی به کار خود ادامه داد.

نجواهای نامفهوم، نام یکی از معروف ترین ترانه های جورج مایکل است. آخرین کریسمس از دیگر آثار مشهور وی است.

جورج مایکل پس از جدایی از گروه «وم» از اواسط دهۀ هشتاد تا سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۰۰ میلیون آلبوم از آثارش را بفروش رساند و آلبوم های ایمان، صبر و قدیمی تر بیشترین فروش را در میان کارهای این خوانندۀ مشهور داشتند.

مدیر برنامه های جورج مایکل گفته است که او در آرامش و در میان خانواده اش درگذشته است.

همچنین به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، خانواده او که به عنوان یکی از مشهورترین خوانندگان سولو شناحته می‌شد.روز یکشنبه (۲۵ دسامبر - پنجم دی) همزمان با اعلام این خبر از رسانه‌ها خواستند به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند.

در بیانیه خانواده جرج مایکل آمده است: «با کمال تاسف باید خبر درگذشت پسر عزیزمان، برادر و دوست گرامی‌مان جرج را اعلام ‌کنیم. او در کمال آرامش در روزهای کریسمس جان باخت.»

به گفته پلیس درگذشت مایکل ناگهانی و بدون شبهه است.

مایکل هر چند در سال های اخیر کم خبر بود، اما در دهه گذشته به خاطر مسایل مربوط به اعتیاد خبرساز شده بود و یکی دو بار به مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

درگذشت مایکل در آخرین روزهای سالی شکل گرفت که با مرگ چهره مشهور موسیقی بریتانیا یعنی دیوید بویی شروع شد. پرنس و لئونارد کوهن دیگر چهره‌های برجسته دنیای موسیقی بودند که سال ۲۰۱۶ درگذشتند.  

همچنین به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جرج مایکل در ایران در دهه ۸۰ میلای در میان جوانان آن روز از محبوبیت بالایی برخوردار بود؛ بخصوص به دلیل خواندن آهنگ «زمزمه های نامفهوم که حسابی داغ شده بود. «آخرین کریسمس» یکی از مشهورترین ترانه‌های جورج مایکل بود که شهرتی جهانی پیدا کرد.

او در جوانی به ویرجینیا رفت و در آن جا به اوج هنری خود رسید. او در سال ۱۹۸۸ میلادی یک تور جهانی برای برگزاری کنسرت‌هایش داشت و همین موضوع به محبوبیت بیشتر او کمک کرد. در سال ۱۹۹۱ میلادی یک آهنک دو صدایی با التون جان خواند.

 


 تاريخ ارسال: 1395/10/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.