پرده سینما

اصغر فرهادی: فیلم اول برای فیلمساز یک تست محسوب می‌شود

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادیاکران افتتاحیه فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم با سخنرانی اصغر فرهادی و پیام مهناز افشار در تالار ایوان شمس برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در این مراسم که  از ساعت 20  آغاز شد ابتدا پیام  مهناز افشار  که در سفر آلمان حضور داشت قرائت شد. در پیام مهناز افشار آمده است:

 

خسته نباشید می‌گویم به حمید قربانی کارگردان عزیز و صبورمان، جناب آقای محمود رضوی نازنین تهیه کننده مهربان‌مان و تک‌تک عوامل فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم، این فیلم برای من بسیار شریف است و بر باورها و اعتقادات قلبی من تاثیرات خاصی گذاشت.

کاش هیچ قتلی نبود چه سهوی چه عمدی که اینچنین در شرایط عجیب و وحشتناک قرار بگیریم. غم و داغ بر دل نشسته از دست دادن عزیز آنقدر زیاد و جان‌کاه است که مسئولیت بخشیدن یا قصاص آن را به جهنمی دردناک‌تر تبدیل می‌کند.

کاش شرایطی فراهم شود تا این بار وحشتناک به شکلی صحیح از روی دوش خانواده مقتول برداشته شود. امیدوارم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم و آثاری از این دست به آسیب‌شناسی و کمک به بهبود روند موجود کمک نماید. لازم می‌دانم بگویم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم می‌تواند خانه هر کدام از ما باشد.از خانه‌هایمان مراقبت کنیم.»

اصغر فرهادی نیز  طی سخنانی گفت :فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم یک فیلم انسانی است که در آن فیلم‌ساز، پیش از تماشاگر قضاوت نمی‌کند.

 وی ادامه داد : بسیار خوشحالم  که دونفر از دستیارانم که بیش از یک دستیار به من کمک کرده و همراهم بوده‌اند، در این فیلم به عنوان کارگردان و تدوین‌گر نقش اصلی را داشته است.از یکی دو سال قبل تلاشم این بود که هر دو دستیارم شروع به کارگردانی کند، حمید قربانی که اولی فیلمش را ساخت و خانم نراقی هم قرار است امسال فیلمش را بسازد.

فرهادی با ابراز تاسف از این فیلم  در شرایط خوبی اکران نمی‌شود، ادامه داد: اهمیت فیلم اول در این است که یک تست برای فیلمساز محسوب می‌شود تا بداند چه سلیقه‌ای دارد و دوست دارد چه فیلمی را بسازد. البته منظورم این است که خود فیلمساز فیلمش را ببیند و بداند چه اثری را دوست دارد، نه اینکه چه اثری ممکن است بفروشد مثل فیلم رقص در غبار که خودم متوجه شدم یک جاهای از فیلم  سلیقه من نیست و دیگر ادامه ندادم.

در اکران این فیلم شخصیتهای مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و اهالی رسانه حضور داشتند.

 

 



 تاريخ ارسال: 1395/10/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

سلام بر ستاره عشقم / بدون حب و بغض اصغر فرهادی کم مصاحبه میکند اما حرفهای درستی میزند / سینما با او رنگ و بویی دیگر دارد برای نمونه فیلم رقص در غبار را به یاد بیاوریم و فرامرز قریبیان را نوعی دیگر بینیم کاراکتری که پر از رمز و راز است / راستی فرهادی در ساخته هایش اثر ضعیف هم دارد اما همچنان تک است و بی نظیر/ یا علی

3+3-

دوشنبه 27 دي 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.