پرده سینما

پاسخ ابوالحسن داودی به مسئولان اداره نظارت و ارزشیابی

پرده سینما

«زادبوم» در دوران شما در حصر مانده است

ابوالحسن داودیشهر- ابوالحسن داودی پیرو اظهارنظر رسولیان، از مسئولان اداره نظارت و ارزشیابی، درباره پروانه نمایش زاد بوم متن یادداشتی را منتشر كرد.

اداودی در متن این یادداشت آورده است:

اینكه قلع و قمع كردن فیلمی مثل زادبوم كه در جشنواره‌ فجر هم سیمرغ بلورین گرفته است و هم سیمرغ طلایی نگاه ملی، هم جایزه ویژه داوران بین‌المللی و هم همبستگی آسیایی و ... از نظر آقایان عملی نكوهیده است و آن را به مدیریت گذشته نسبت می‌دهند، بنده بسیار خوشحالم؛ اما دوستان عزیز این فیلم هنوز در دوران شما در حصر مانده بنابر این با توجه به این‌كه بنده به عنوان تهیه‌كننده فیلم و نه كارگردان ماه‌هاست كه تقاضای پروانه نمایش كردم، دوستان لطف كنند و پروانه نمایش آن را صادر كنند.

ضمن اینكه متأسفم كه هنوز مدیران اداره نظارت به این مهم كه 30 سال است قاعده و قانون سینمای ایران است توجه ندارند كه سرمایه‌گذار شریك در فیلم با تهیه‌كننده فرق دارد و این‌كه تنها تهیه‌كننده است كه تا پایان دریافت پروانه نمایش شروع نمایش عمومی فیلم تنها مرجع فیلم است. و این‌كه كسی درصدی در فیلم شریك است،نمی‌تواند قبل از دریافت پروانه نمایش، خواستار لغو نمایش فیلم باشد و یا این‌كه رغبتی به نمایش عمومی آن نداشته باشد، مگر این‌كه سرمایه‌گذاران شریك دولتی بگویند كه چرا رغبتی به نمایش عمومی فیلم كه خودشان از بیت‌المال در آن سرمایه گذاشته‌اند و در جشنواره‌شان به آن جایزه دادند و از آن استقبال كردند، ندارند كه البته من این شایعه‌ای را كه عنوان شده باور نمی‌كنم.

همچنان كه گفتم اگر واقعا دلیل قابل قبولی هست و یا اگر چنین تمایلی واقعی است بنده حاضرم این جوایز را پس بدهم كه آقایان در رودربایستی عملشان نمانند. ضمنا از آن‌جایی كه همواره فیلم‌هایم را برای مردم و مخاطبین عام ساخته‌ام و اگر آن‌ها امكان دیدن اثرم را نداشته باشند، فعالیت سینمایی دیگر برایم معنایی ندارد. لذا با توجه به اینكه فیلم‌سینمایی رخ‌دیوانه در مرحله‌پیش‌تولید است، انصراف خود را از كارگردانی این فیلم به تهیه‌كننده آن و اداره محترم نظارت اعلام می‌كنم.


 تاريخ ارسال: 1388/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.