پرده سینما

وودی آلن: دوران ترامپ هرج و مرج است

پرده سینما

 







 

 

وودی آلنوودی آلن در اظهار نظری درباره‌ی دونالد ترامپ، دوران ریاست جمهوری او را دوران هرج و مرج معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این سینماگر برنده اسکار که در سال 1998 کارگردانی فیلم کمدی سبلریتی با حضور کوتاه دونالد ترامپ در نقش خودش را بر عهده داشته است در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی مدت زمان حضور ترامپ به عنوان رییس جمهور را دوران هرج و مرج دانست.

آلن در این مصاحبه عنوان کرد که "ترامپ را بیشتر در رویدادهای فرهنگی و ورزشی می‌دیدم و هنوز نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ترامپ خواست رئیس جمهور شود چون اصلا در این مسیر قرار نداشت. هرگز فکر نمی‌کردم در رقابت انتخاباتی برنده شود و حتی به سیاست علاقه‌مند باشد.

کارگردانی آنی هال ادامه داد: هم‌اکنون در هرج ومرج هستیم. در پایتخت هرج و مرج است و دولت عملکرد خوبی ندارد.

دونالد ترامپ علاوه بر بازی در فیلم سبلریتی یا ستاره مشهور ساخته وودی آلن پیش از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، در چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی از جمله تنها در خانه 2 نیز نقش‌های کوتاهی را بازی کرده است.

ترامپ منتقدان سرسختی در میان چهره‌های سرشناس دارد که از آن جمله می‌توان به رابرت دنیرو، مریل استریپ، آرنولد شوارتزنگر، استیون هاوکینگ، استفن کینگ، ساموئل ال.جکسون، جی‌.کی.رولینگ، جورج کلونی، جانی دپ و ... اشاره کرد و حالا وودی آلن نیز به جمع منتقدان عملکرد رئیس جمهور جدید آمریکا پیوسته است.

دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بفتای انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال ۱۹۷۵، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن در سال ۱۹۸۵ برای رز ارغوانی قاهره، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای منهتن و رز ارغوانی قاهره، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۵ و جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ سن‌سباستین در سال ۲۰۰۴ از جمله افتخارهای سینمایی وودی آلن محسوب می‌شوند.

او ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

آنی‌هال، صحنه‌های داخلی، منهتن، خاطرات اکلیلی، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله‌های بر فراز برادوی، آفرودیت قدرتمند، شالوده‌شکن، نیمه‌شب در پاریس، تقدیم به رم با عشق، یاسمن غمگین، کافه  سوسایتی و مرد بی‌منطق از جمله ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.



 تاريخ ارسال: 1396/4/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.