پرده سینما

علیرضا رییسیان: فیلم «چهل سالگی» را به جشن خانه سینما ارائه نمی‌كنم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عزت الله انتظامی در فیلم چهل سالگیعلیرضا رییسیان: اكران چهل‌سالگی با توجه به اینكه كف فروش طلا و مس همچنان بالاست، احتمالا اكران آن از دو هفته‌ی آینده از 15 تیر ماه آغاز می‌شود.

رییسیان در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: زمان اكران فیلم چهل‌سالگی طبق قرارداد با سرگروه «آزادی»، اكران سوم عید نوروز یعنی بعد از طلا و مس است و با توجه به این‌كه كف فروش طلا و مس فعلا بالاست و هفته آینده نیز سه روز تعطیلی است، بعید به نظر می‌رسد كه فیلم در هفته‌ی آینده اكران شود، بنابراین ما خودمان را برای اكران 16 تیرماه آماده كرده‌ایم.

به گفته‌ی رییسیان، این فیلم از نظر تبلیغات، چاپ و كپی آماده است و دو روز قبل از نمایش عمومی تیزرهای آن از تلویزیون پخش خواهد شد.

رییسیان با اشاره به مضمون فیلمش گفت: چهل‌سالگی فیلمی است كه مخصوص طبقه متوسط شهری است و فرم جدیدی از یك روایت عاشقانه است كه در شرایط فعلی این طبقه به فیلم‌هایی از این نوع علاقه‌مند است و امیدوارم كه با آن رابطه برقرار كند. او درباره اكران این فیلم در جشنواره‌های خارجی گفت: این موضوع از طریق فارابی درحال پیگیری است. رییسیان درباره ارایه فیلمش به جشن خانه سینما نیز پاسخ داد: زمان فعلی خانه را مناسب برای جشن، میهمانی نمی‌دانم و فعلا قصد شركت در هیچ جشنی را ندارم و اصولا به لحاظ شخصی هم در مراسم‌های رسمی برای شركت و گرفتن جایزه، تاكنون حضور نداشتم.

او با اشاره به موسیقی فیلم چهل‌سالگی گفت: بخشی از موسیقی فیلم كه نقش مهمی در ساختار فیلم دارد، توسط نوازندگان داخلی و اركستر لیبسون پرتغال ضبط شده كه این نوع موسیقی تجربه‌ی تازه‌ای در همكاری‌های دوجانبه است.

در چهل سالگی لیلا حاتمی، محمدرضا فروتن و عزت‌الله انتظامی برای اولین‌بار در كنار هم در یك فیلم بازی می‌كنند و آخرین فیلم آقای بازیگر سینمای ایران (عزت‌الله‌انتظامی) است. و فرزان اطهری، سهیلا گلستانی، پریا مردانی‌ها به عنوان بازیگر معرفی شده‌اند.

چهل سالگی مرز میان بلوغ روحانی و خاطرات جسمانی است. خیلی‌ها در این دوره یاد گذشته می‌کنند و عشق‌های قدیمی‌شان را به یاد می‌آورند و قصه‌هایشان را مرور می‌کنند. و شاید برای بچه‌هایشان بخوانند: «روزی پادشاهی در میان مردم چشمش به دختر جوانی افتاد و عاشق او شد. پادشاه تا دختر را به قصرش آورد دختر بیمار شد. هیچ کدام از طبیب‌های شهر نتوانستند بیماری دختر را تشخیص دهند. پادشاه دست به دعا برداشت و در خواب طبیب پیری را دید...»

عوامل اصلی چهل سالگی به شرح زیر است: تهیه‌کننده و کارگردان: علیرضا رئیسیان، نویسنده فیلمنامه: مصطفی رستگاری با اقتباسی از رمان «چهل‌سالگی» ناهید طباطبایی مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، طراح صحنه و لباس: ایرج رامین‌فر، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، صدابردار: نظام الدین کیایی، طراح و تركیب صدا: محدرضا دلپاك، تدوین: هایده صفی‌یاری، مدیر تولید: هایده قریشی،سازنده موسیقی: كریستف رضایی

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.