پرده سینما

«اسپیلبرگ» اولین کارگردان ۱۰ میلیارد دلاری سینما

پرده سینما







 

 

 

استیون اسپیلبرگ«استیون اسپیلبرگ» اولین کارگردان سینما نام گرفت که مجموع فروش فیلم‌هایش در سراسر جهان از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «شماره یک آماده» جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» به فروش بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی سینما دست یافت و بیشتر فروش خود را از محل سینماهای چین کسب کرد و با فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در  سالن‌های سینمای این کشور آسیایی به دهمین فیلم پرفروش کمپانی برادران وارنر در چین تبدیل شد.

«شماره یک آماده» تاکنون ۱۷۹ میلیون دلار در سینماهای سایر کشورهای جهان و ۱۲۰ میلیون دلار نیز در سینماهای آمریکا فروخته است. داستان این فیلم درباره مرد جوانی است که به‌ دنبال شکار تخم‌مرغ هلیدی است، تخم‌مرغ هلیدی نام گنجی پنهان‌شده در دنیایی مجازی است.

«استیون اسپیلبرگ» هفته گذشته اولین کارگردان سینما نام گرفت که مجموع فروش فیلم‌هایش در سراسر جهان از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته و فیلم «شماره یک آماده» نیز پرفروش‌ترین ساخته او در یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

بدون احتساب تورم، فیلم «پارک ژوراسیک» محصول سال ۱۹۹۳ میلادی با ۹۸۳.۸ میلیون دلار، پرفروش‌ترین ساخته سینمایی «اسپیلبرگ» محسوب می‌شود.

این کارگردان سرشناس سینمای جهان که آخرین‌بار با فیلم «لینکلن» با بازی «دنیل دی لوئیس» در سال ۲۰۱۲ توانست نامزد جایزه اسکار شود، پیش از این در سال ۱۹۹۳ با فیلم «فهرست شیندلر» و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «نجات سرباز رایان» دو جایزه اسکار بهترین فیلم و یک اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.

این فیلم‌ساز ثروتمند در سال ‌۱۹۹۳ جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز، در سال ‌۱۹۹۵ جایزه سزار افتخاری فرانسه، در سال ‌۱۹۸۷ جایزه اسکار افتخاری و در سال ‌۲۰۰۴ جایزه «آکی‌را کوروساوا» جشنواره توکیو را گرفت و در سال ‌۲۰۰۳ نام وی در تالار مشاهیر هالیوود ثبت شد.

پست (۲۰۱۷)، غول بزرگ مهربان (۲۰۱۶)، پل جاسوس‌ها (۲۰۱۵)، لینکلن (۲۰۱۲)، اسب جنگی (۲۰۱۱)، ماجراهای تن‌تن (۲۰۱۱)، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸)، نجات سرباز رایان (۱۹۹۸)، فهرست شیندلر (۱۹۹۳)، پارک ژوراسیک (۱۹۹۳)،‌ رنگ ارغوانی (۱۹۸۵)، ایندیانا جونز و معبد مرگ (۱۹۸۴)،‌ ای.تی. موجود فرازمینی (۱۹۸۲)، مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)، برخورد نزدیک از نوع سوم (۱۹۷۷) و آرواره‌ها (۱۹۷۵) ازمهم‌ترین ساخته‌های «اسپیلبرگ» محسوب می‌شوند.

 



 تاريخ ارسال: 1397/2/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.