پرده سینما

انیو موریکونه: تارانتینو یک احمق کپی کار است!

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

انیو موریکونه و تارانتینوانینو موریکونه آهنگساز نامدار موسیقی جهان در اظهار نظری جنجالی؛ تارانتینو را فردی احمق و فیلم‌های او را آشغال توصیف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندی‌وایر، اینو موریکونه ـ آهنگساز برجسته سینمای جهان که در فیلم هشت نفرت‌انگیز با کوئنتین تارانتینو همکاری داشت و سرانجام توانست برای این فیلم برنده اسکار بهترین موسیقی متن شود در مصاحبه‌ای جدید درباره تارانتینو گفت: او یک احمق است که از دیگران دزدی می‌کند و آنها را کنار هم قرار می‌دهد و هیچ چیز اورجینالی درباره او وجود ندارد و کارگردان نیست بنابراین با بزرگان سینمای هالیوود چون جان هیوستون، آلفرد هیچکاک و بیلی وایلدر قابل مقایسه نیست، این افراد فوق‌العاده بودند در حالی که تارانتینو دنبال چیزهای قدیمی و سرهم کردن آنهاست.

این آهنگساز ایتالیایی در ادامه گفت که طرفدار فیلم‌های تارانتینو نیست و آنها را آشغال توصیف کرد.

موریکونه که چند روز پیش (۱۰ نوامبر) ۹۰ ساله شد، ساخت موسیقی بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین ۱۰۰ اثر کلاسیک را بر عهده داشته، تا کنون پنج‌بار با فیلم‌های روزهای بهشت (۱۹۷۸)، مأموریت (۱۹۸۶)، تسخیرناپذیران (۱۹۸۷)، باگزی (۱۹۹۱) و مالنا (۲۰۰۰) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز در سن ۸۷ سالگی برای فیلم هشت نفرت‌انگیز ساخته کوئنتین تارانتینو جایزه اسکار موسیقی متن را کسب کرد.

این آهنگساز برجسته که متولد شهر رم است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و علاوه‌ بر سرجیو لئونه با کارگردانان سرشناسی مانند برناردو برتولوچی، پیر پائولو پازولینی‌، پدرو آلمادوار، جوزپه تورناتوره، اولیور استون،‌ ترنس مالیک‌، برایان دی‌پالما و بری لوینستون همکاری داشته است.

موسیقی فیلم‌هایی مانند یک مشت دلار (۱۹۶۴)، به خاطر چند دلار بیشتر (۱۹۶۵)، روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸)، روزی روزگاری در آمریکا (۱۹۸۴)، سینما پارادیزو (۱۹۸۸)، هملت (۱۹۹۰)، بیل را بکش و حرامزاده‌های لعنتی (ساخته تارانتینو) از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

موریکونه در سال ۲۰۱۶، ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به نام خود ثبت کرد که در این مراسم کوئنتین تارانتینو نیز حضور داشت.

 

 

در همین رابطه بخوانید

 

موریکونه مصاحبه علیه تارانتینو را تکذیب کرد! «اصلاً چنین مصاحبه‌ای نداشته‌ام، من قدردان او هستم»!


موریکونه همراه با  کوئنتین تارانتینو و هاروی وانستاین



 تاريخ ارسال: 1397/8/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فرهاد:

این اظهارنظر استاد موریکونه (با توجه به اعتبار مطلق استاد) مثل بمب علیه تارانتینو سر و صدا خواهد کرد و خیلی مهم است؛ چون تارانتینو با این اظهارنظر، با خاک یکسان شد

1+0-

دوشنبه 21 آبان 1397




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.