پرده سینما

آندره پره‌وین، چهره نامدار موسیقی و سینمای جهان درگذشت

پرده سینما


 

 







آندره پره‌وین موسقیدان، رهبر ارکستر و آهنگساز برنده 4 جایزه اسکار و 10 گرمی در سن 89 سالگی درگذشت.  به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، آندره پره‌وین آلمانی-آمریکایی به عنوان یکی از درخشان‌ترین موسیقیدانان معاصر از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۹ رهبر ارکستر سمفونی لندن بود و به همواره به عنوان یکی پیانیست فوق‌العاده شناخته می‌شد.  پره‌وین  در برلین متولد شد و با شروع جنگ جهانی دوم همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و وی از دهه ۱۹۴۰ میلادی فعالیت خود را به عنوان تنظیم کننده موسیقی فیلم در هالیوود آغاز کرد.  وی در دوران فعالیت هنری خود در مجموع ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شد و چهار چهار جایزه اسکار در شاخه بهترین موسیقی متن را برای فیلم‌های ژی ژی (۱۹۵۸)، پورگی و بس (۱۹۵۹)، ایرمای زیبا (۱۹۶۳) و بانوی زیبای من (۱۹۶۳) کسب کرد.  پره‌وین در سال ۱۹۹۸ به سبب همکاری با موسیقی کلاسیک و اپرا در آمریکا از طرف مرکز کندی مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۹۹۶ از امپراتوری بریتانیا نشان شوالیه دریافت کرد و ما به دلیل اینکه تابع امپراتوری بریتانیا نبود، ملقب به سِر آندره پره‌وین نشد.  وی ۱۰ جایزه گرمی به عنوان مهم‌ترین جایزه موسیقی جهان را نیز در شاخه‌های متنوع کسب کرده است و در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد هنری این جوایز را نیز دریافت کرد.آندره پره‌وین موسقیدان، رهبر ارکستر و آهنگساز برنده ۴ جایزه اسکار در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، آندره پره‌وین آلمانی-آمریکایی به عنوان یکی از درخشان‌ترین موسیقیدانان معاصر از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۹ رهبر ارکستر سمفونی لندن بود و به همواره به عنوان یکی پیانیست فوق‌العاده شناخته می‌شد.

پره‌وین  در برلین متولد شد و با شروع جنگ جهانی دوم همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و وی از دهه ۱۹۴۰ میلادی فعالیت خود را به عنوان تنظیم کننده موسیقی فیلم در هالیوود آغاز کرد.

وی در دوران فعالیت هنری خود در مجموع ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شد و چهار چهار جایزه اسکار در شاخه بهترین موسیقی متن را برای فیلم‌های ژی ژی (۱۹۵۸)، پورگی و بس (۱۹۵۹)، ایرمای زیبا (۱۹۶۳) و بانوی زیبای من (۱۹۶۳) کسب کرد.

پره‌وین در سال ۱۹۹۸ به سبب همکاری با موسیقی کلاسیک و اپرا در آمریکا از طرف مرکز کندی مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۹۹۶ از امپراتوری بریتانیا نشان شوالیه دریافت کرد و ما به دلیل اینکه تابع امپراتوری بریتانیا نبود، ملقب به سِر آندره پره‌وین نشد.

وی ۱۰ جایزه گرمی به عنوان مهم‌ترین جایزه موسیقی جهان را نیز در شاخه‌های متنوع کسب کرده است و در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد هنری این جوایز را نیز دریافت کرد.

 

 



 تاريخ ارسال: 1397/12/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.